Malmö-Stockholm EBG intensivkvalificering

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Skogi, 14 November 2019.

  1. Skogi

    Skogi Medlem

    Ort:
    Karlskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Som titlen ovan lyder så är jag i behov av att kvalificera mig för EBG även detta året för att uppnå lifetime, dock har jag inte haft möjlighet att flyga mer än ett fåtal gånger i år p.g.a nytt jobb.

    Känns lite surt att avbryta kampen för lifetime när man har halva inne, dessutom går min kvalificeringsperiod ut snart så jag är ytterst desperat.

    Följande förslag föddes sent i går kväll efter ett x-antal cuba libre och kan för den vanliga eurobonusmedlemen framstå som vansinne (med all rätt). Planen är att flyga 40 gånger (har redan 5 flights) mellan MMX och ARN under en vecka. 6 flighter om dagen. På grund av begränsad ledighet ifrån jobbet har jag klämt ihop det så mycket som möjligt.

    Vad tror ni om upplägget? Ca. 40+ minuter bytestid mellan varje flight. Priset landar på cirkus 15 000 kr. Ett litet pris att betala för att fylla ett annars tomt år och risken att förlora möjligheten till lifetime.

    Det kanske bara är desperationen som talar men är det genomförbart?!
     
  2. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte bekvämare att lösa det på poäng istället? 20k från Amex Elite, ett par k från SAS MC och sedan en billig business med t ex TAP till Nordamerika?
     
    ante_77, samet, charlesswe och 1 annan gillar detta.
  3. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Mata på med en annan destination via ARN så borde du få ner det totala priset för samma antal segment. Exempelvis MMX-ARN-SDL.
     
    Sennah27, 011430121, Skogi och 1 annan gillar detta.
  4. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det där låter ju som ren galenskap. Sex flighter om dagen med 40 minuter mellan, det är klart görbart första vändan. Dock kommer det uppstå någon försening eller annat problem på vägen. Då tror jag inte det är helt enkelt att få till ombokning på alla efterföljande biljetter. Vilket härke det blir att reda ut och hålla ordning på! Jag har gjort en del konstiga saker själv, såsom att åka tre tur- och returresor på 24 timmar respektive, back to back, dvs totalt 72 timmar. Det susar rätt bra i huvudet på en efter det. Jag tror det blir för komplicerat och avråder (nästan!) på grund av det. Jag tror helt enkelt inte att det är görbart.
     
    airbus380.se, samet, Big Birger och 4 andra gillar detta.
  5. Skogi

    Skogi Medlem

    Ort:
    Karlskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Om vi för scenariots skull säger att Amex inte är aktuellt. Finns det något alternativ?
     
  6. Skogi

    Skogi Medlem

    Ort:
    Karlskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för inputen @Berglund, vad tror du om att dryga ut det till max 3 per dag?
     
  7. Skogi

    Skogi Medlem

    Ort:
    Karlskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Snyggt.
     
  8. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tja, kanske två TAP då... :) blir lite dyrare dock
     
  9. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Om man överhuvudtaget ska ge sig på något sådant här så hade jag definitivt haft minst en connection! Fler segment i samma bokning/pnr. Det gör att du är skyddad av duty of care under längre tid om/när något skiter sig. Fortfarande skulle jag avråda från det här, under så kort tid. Det blir till synes alltför tufft. Jag kan inte tänka mig att flygande personal flyger så här mycket, kroppen kommer onekligen utsättas för en hel del press. Visst kan man vara ung, frisk och stark men man är det nog inte efter en sådan tripp!

    Vidare undrar jag över din priskalkyl.
    15 000 / 40 = 375 kronor per segment. Nu förstår jag att det (tyvärr! Hej @Tonton) finns ungdoms- och studentbiljetter för billiga priser. Jag är dock tveksam till om du verkligen kan få tag i så många biljetter, på just de flygningarna som du behöver, för ett sådant lågt genomsnittspris. Det känns spontant som att det krävs ett visst mått tur med att det ska finnas biljetter lediga för alla 40 flighter du behöver.
     
    Skogi, Abbs, squeezen och 1 annan gillar detta.
  10. Carl

    Carl Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hur många poäng behöver du för att komma upp i 45.000?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×