SAS skriver så här i ett pressmeddelande: ”Vi arbetar med att förbättra vår produkt för våra frekventa resenärer genom att investera i SAS-lounger och fast track vid våra huvudsakliga trafikala knutpunkter och på destinationer där antalet resande är som störst. För att kunna investera och expandera ser vi oss tvungna att avsluta en del kontrakt med några av våra tredjepartsleverantörer. Detta kommer leda till en utvidgad och förbättrad produkt för våra frekventa resenärer som reser i Plus/Business, för EuroBonus-medlemmar och våra 29 miljoner passagerare om året”.
Vi här på BusinessClass vet inte helt vad vi ska säga om ändringarna, som dessutom till viss del träder i kraft redan från 1 januar 2017 – alltså om 11 dagar.
Se detaljerna här och säg gärna vad du tycker – antingen här på sidan eller i vårt forum.
En positiv nyhet från SAS är dock att man vill investera i nya och större lounger på Arlanda och Gardermoen, och så planerar man att uppgradera sina lounger i New York, Paris och Chicago.
Har hört att Norwegians lounger är bra….
[emoji6]
Så länge man är EBG+ är ju allt lugnt. Och det är ganska lätt att bli EBG om man köper AmEx Elite Card. Men visst balanserar SAS på en slak lina. Ska dock sägas att det inte är helt enkelt att uppnå hög status hos övriga europeiska Star Alliance-bolag. Och vad är poängen med att byta till Norwegian förutom att biljetterna är billigare? Har alltid mycket bättre hjälp av SAS när jag är i trubbel…/Per
Ha komiskt !
Vad är då anledningen för mig att resa SAS Plus om jag inte får lounge eller Fast Track? För att sitta längst fram och få en sallad värde 70kr?
Vilket skämt! Då kan jag lina gärna åka med Swiss framöver
"Vi här på BusinessClass vet inte helt vad vi ska säga om ändringarna"
Ska jag tolka det som att ni är så rädda för och beroende av SAS numera att ni inte ens vågar kritisera dem när de så uppenbart skjuter sig själva i foten? Förändringen är givetvis skit för resenärerna och en ren kostnadsfråga för SAS. Att kalla det en 'förbättring' är att spotta sina kunder i ansiktet. Men jag antar att SAS anammat Trumpismens 'post truth' här 🙂
Jag tror tyvärr att vi måste acceptera att SAS är ett lågprisbolag utan en ambitiös företagsledning. Man kastar sig mellan åt vilket håll vindarna blåser och jag hade förmånen att åka SAS till Beijing i business. Trist. Man försöker hitta på olika klasser, talar om menyer och fördelar, men inget känns genomtänkt och till för kunden.
Nästa vind är nu utflaggning av personal, tror faktiskt inte man sänker kostnaden däremot ökar man alla problem i form av teknik, förseningar
och säkerhet.
SAS kommer aldrig mer att resa sig och bli ett flygbolag dit kunderna vallfärdar.