Singapore Airlines lounge på Changi har inget att skämmas över, men ska nu likväl få en uppgradering.

Uppgraderingen innebär större utrymme, bättre komfort och ett större utbud av mat och vin. Allt i linje med den återkoppling från flygbolagets kunder står det i ett pressmeddelande från Singapore Airlines.

De nya loungerna ska upplevas som både moderna och eleganta, och det är den välkända designbyrån Hirsch Bedner Association som har fått i uppgift att skapa den ultimata loungeupplevelsen. Bland annat ligger byrån bakom Four Seasons Kyoto och renoveringen av lyxhotellet Shangri-La i Dubai.

För de passagerare som har bokat sviter eller förstaklass, väntar en ny loungeupplevelse i The Private Room och First Class Lounge. First Class Lounge behåller sin välkända flagship bar, och passagerarna i The Private Room får en egen restaurangdel i loungen för lyxigare middagar.

Artist-Impression-2-800x300

Affärsklass loungen får en väsentligt större yta, och det är förmodligen klokt eftersom den idag kan ofta kännas ganska trång, speciellt på kvällarna när det är många avgångar – som exempelvis till Europa. Nu kommer loungen att delas in i fyra distinkta zoner. Varje zon uppfyller resenärernas olika behov. De som har en kort stund i loungen kan till exempel ha ett mellanmål i kaféet, medan de som har mer tid till förfogande kan se fram emot en längre måltid i matsalen. En av höjdpunkterna i loungen för affärsklass är en bemannad bar, som också är frukoststation på morgonen. Förutom de olika stationerna med servering så kommer det finnas avskilda delar för arbete och vila.

Artist-Impression-3

Efter renovering blir KrisFlyer Gold Lounge dubbelt så stor som idag, och förutom de större områdena för mat, vila och arbete, får den en separat del där resenärerna kan ta en uppfriskande dusch.

– Utgångspunkten för renoveringen är baserad på undersökningar och feedback från våra kunder. Våra kunders behov och önskemål kommer alltid först när vi genomför förändringar. Vårt mål är att de kommer att upptäcka att loungen speglar vad vi som flygbolag vill stå för; högsta kvalitet och gästfrihet, säger Marvin Tan, operativ chef för kundupplevelsen.

Artist-Impression-1

Renoveringen startar i augusti och kommer att slutföras i mitten av 2021.