Singapore Airlines tillkännagav nyligen att flygbolaget kommer introducera ett nytt sätt att välja ut hantverksmässigt tillverkade viner för att diversifiera och expandera sitt utbud av viner. För de som reser i premiumklasser ombord Singapore Airlines kommer kunna se fram emot det största utbudet av viner från Bourgogne ombord med 47 olika
märken. Dessa kommer roteras över en period av 18 månader – det är sex gånger mer än 2018.

Införandet av dessa märken möjliggjordes tack vare av ett nytt tillvägagångssätt för att välja ut viner, där vinkonsulter från Singapore Airlines
personligen besökte vingårdar i olika regioner för att välja ut viner som är tillverkade hantverksmässigt i små mängder. Detta tillvägagångssätt kompletterar det traditionella sättet att anskaffa vin genom anbudsförfrågningar. ”Genom att expandera omfånget av märken som Singapre Airlines erbjuder ombord kommer vi kunna rotera olika viner för att tillfredsställa våra regelbundna resenärer. Resande med oss kommer kunna se fram emot nya och spännande märken ombord varannan månad. ” säger Singapore Airlines chef för service och design, Ms. Betty Wong i ett pressmeddelande. ”Under vinkonsulternas besök på vingårdarna sökte vi också aktivt efter mindre maisons och domaines för att få dem in i Singapore Airlines familjen, så att de kan expandera djupet och utbudet av de viner vi erbjuder och tillgodose den stigande efterfrågan på mer exklusiva Bourgogner. ” Det utökade dryckesprogrammet tillkännagavs nyligen på World Gourmet Forum 2019, där Singapore Airlines tre vinkonsulter presenterade några av de viner som kommer att introduceras ombord under det kommande året. Bland dessa finns exklusiva Grand Cru och Premier Cru märken från Faiveley, Benjamin Leroux, Domaine D’Ardhuy och Domaine de Montille.