I samband med vintertidtabellen 2015-2015 görs en del förändringar i SAS linjenät. Några nya linjer tillkommer, några linjer får fler avgångar och några sommarlinjer fortsätter även under vintern. Vi summerar förändringarna nedan.
Tre nya linjer från Sverige och Norge
Från Stockholm tillkommer en ny linje till München som kommer trafikeras under perioden 5 februari-25 mars med avgångar på fredagar, lördagar och söndagar.
Från Oslo tillkommer en ny linjer till Vilnius med start 29 oktober. Linjen kommer trafikeras på måndagar, torsdagar, fredagar och söndagar.
Från Bergen tillkommer en linje till Warszawa under jul och nyår med avgångar mellan 18 december och 6 januari.
Sommarlinjer blir vinterlinjer eller helårslinjer
De nuvarande sommarlinjerna från Stockholm till Budapest, Malta och Faro blir nya vinterlinjer. Samtidigt blir sommarlinjerna från Stockholm till Malaga, Palma de Mallorca och Alicante helårslinjer.
Sommarlinjen mellan Köpenhamn och Alicante blir en ny vinterlinje som flygs över jul och nyår.
Linjer med utökad frekvens
På linjerna från Stockholm till Manchester, Las Palmas, Barcelona, Thessalonki, Prag och Nice kommer antalet avgångar utökas.
Från Oslo ökas antalet avgångar till Bergen, Las Palmas, Nice, Malaga och Alicante.
Från Köpenhamn ökas antalet avgångar till Manchester, Palma de Mallorca, Las Palmas, Rom, Nice, Salzburg, Prag, Budapest och Barcelona.
SAS sätter också in en extra avgång på linjen mellan Köpenhamn och San Francisco vilket gör att linjen kommer flygas dagligen.
Fler flygstolar till London
Större flygplan kommer sättas in på vissa avgångar på linjerna mellan Skandinavien och London vilket gör att antal stolar till London utökas med 50.000. Samtidigt ändrar SAS flygplats i London för linjen mellan Göteborg och London, från Heathrow väster om London till Stansted norr om London.
Kolla sista meningen in denna artikel, antar att något är fel där och att det kanske skall stå Stanstead istället för Gatwick
Samtidigt ändrar SAS flygplats i London för linjen mellan Göteborg och London, från Heathrow väster om London till Gatwick norr om London.
Har nog aldrig pratat och försökt prata med SAS kundtjänst som under de senaste 48h pga vinterförändringarna. Har bokat in mig mycket i november till Tyskland med minst ett byte per väg. Sedan pratar man med kundtjänst som säger att direktflyg är ett bra alternativ och att det går att nå högre status ändå…"det krävs ju bara lite fler flyg" Då säger jag att att jag vill ha mina segment, då blir jag slussad till nästa agent och så vidare. Sedan ikväll får jag ytterligare en schema-ändring med 5h layover i CPH. Naturligtvis får jag mailet efter att kundtjänsten stängt igen. I dagsläget statuslös = EBS och försöker nå EBG men börjar förstå alla tidigare kommentarer om kundtjänst och om vem som har koll eller inte… Läste igenom de tio budorden idag igen och kan bara tacka @agehall Just nu så är det de som gör att hoppet hålls uppe. :confused: Är det någon annan som påverkats av tidtabellsförändringen?
Bra fråga. Någon som har koll på det?
Försvinner det några linjer? Blir det mindre trafik på några andra linjer?
Någon som vet om de direkta "sportlovsflygen" från Malmö alt Ängelholm till Östersund kommer i vinter med?