Bakgrund och introduktion
Golfresa,
På flygplatsen
Som Vanligt dåligt
Ombordstigning och första intryck
Dåligt
Stolen och underhållningssystemet
Dåligt
Internet ombord
Noll
Måltider och Service
Katastrof, mask i boxen, fy fan
Ankomst
Ok
Slutsats
SAS plus är en katastrof, dålig service,trångt,inte för Business resande.
Poängen är väl att sas plus inte är business. Det är premium economy, det som man tidigare kallade economy extra.
Misstänker att man gjorde en hyfsad analys på det. Har svårt att tro det var speciellt många som betalade för business när de hade den som inte antingen flög på travel pass eller hade anslutning i business (och därmed "hamnade" där snarare än betalade för det). Och i och med att man nog gjorde sig av med en hel del overhead…
Däremot kunde de ju gärna fixa tex en kryssruta i bokningen för "jag vill ha ledigt mittsäte" med ett pris på det. Men då ska det vara garanterat, vilket troligen minskar sas flexibilitet rätt ordentligt. Och den flexibiliteten sparar de en hel del på.
Plus är väl exakt vad det är?! Jämför med betygen i skolan, ett B+ är fortfarande ett B, bara liiite bättre.
Förstår inte tjatet om vad som fanns för 30-40 år sedan.
Ska det jämföras så jämför med produkter som andra bolag har i dag, inte vad som
fanns i Sverige innan avregleringen då det saknades konkurrens.
Flera bolag, bla. Air France, BA, Iberia etc. säljer bra businessklass A.D. 2019 för 3-3.500kr
Mycket snack om maskar men inga bevis. "Recensionen" läses som en sensationell arg amazon kommentar. Förstår inte varför en så dålig recension tas på allvar, den är ju till och med sämre än SAS Plus.
En känd milesdoktor skrev såhär för många år sedan
Dr. Miles skrev: ↑
Nu kom jag på en genial idé!
Eftersom fler och fler företag förbjuder sina anställda att flyga i Business/First class som har "Economy class only"-policy.
Jag föreslår att SAS byter namn av dagens "Business class" till "Economy class" och dagens "Economy class" till t ex "Punishment class™" eller "Jantelagen class".
Med denna förändring SAS kan få många företagskunder som har "Economy class only"-policy och företagsanställda som flyger i den nya "Economy class" blir nöjda. 😉
Jag kanske måste byta jobb till marketing-konsult i flygbranschen…