Den 14:e januari 2016 erbjuder Air France sina kunder en unik upplevelse ombord en exceptionell flygning över Frankrike.
Mer än 45 år efter den första flygningen från Paris till New York den 3:e juni 1970, flygplanet som också är känt som Jumbo Jet. Detta blir den sista flygningen med denna flygplanstyp med Air France. Värt att notera att premiärflygningen med Air France första Airbus 380 också gick till New York.
Flight AF747 kommer att avgå 11:30 från Paris-Charles de Gaulle för en unik upplevelse: Business class lunch och champagne för alla ombord, med en inflight kommentarer då detta blir en rundtur i Frankrikes historia och legendariska landmärken.
Vid ankomsten till Paris-Charles de Gaulle, kommer passagerarna bokade på flight AF747 bli guidade genom bolagets underhållsverkstäder och skåla vid flygplanet.
Air France B747 – en rad moderna innovationer; sedan början av sjuttiotalet, har Boeing 747 revolutionerat flygtransporter. I och med att flyget blev mer utbrett i och med att massturismen började ta fart. För transport av gods så hade B747 ett trycksatt lastrum, som dessutom ventilerades och skyddat mot brand. Lastkapaciteten (122 ton) var fyra gånger större än hos den tidigare generationen av Boeing-maskiner (707).
En av de första flygbolagen att ta detta flygplan i reguljär trafik, Air France, gjorde maskinen till det flaggskepp i sin långdistansflotta som det varit. Hit räknas destinationer som New York, Montreal, Franska Västindien, Reunion, Asien … de flesta av bolagets destinationer har servats av Jumbon.
I kabinen började Air France förnya inredningen från början av sjuttiotalet och bytte inriktning för att bättre betjäna sina kunder. En ny roll, chefspurser, skapades för att samordna service och uppmärksamhet till passagerarna ombord, som kan vara upp till 500. Pentryt var av stor betydelse, med menyer designade av kända franska kockar: Paul Bocuse, Gaston Lenôtre och Pierre Troisgros, som har exklusiva partnerskap med Air France. Slutligen interiören i kabinen som designats av Pierre Gautier-Delaye, som ägnade särskild uppmärksamhet åt komforten i dynor och ryggstöd.
I och med att B747 tas ur drift så tas långdistans trafiken över av Air France flotta bestående av 65 stycken B777. Dessa är, eller kommer inom kort, vara utrsutade med den nya kabininredningen; specialdesignade sviter i La Première. http://www.businessclass.se/test/exklusivt-pa-businessclass-forsta-testet-av-air-france-nya-forsta-klass-la-premiere-designer-suite/
Även sätena i Premium Economy och Economy är uppdaterade för optimal komfort
För att fira denna händelse och ett nytt kapitel i Air Frances historia, så lanseras en ny webbplats: airfrancelasaga.com
Från och med i måndags, den 7:e december kan du boka din biljett ombord flight AF747 genom att ringa 01 56 93 70 28 (+33 1 56 93 70 28 utanför Frankrike) 10:00 till 05:00 från måndag till fredag. Priset har fastställts till € 220 för hela kabinen.
Du kan även läsa mer och kommentera i rtåden som skapades för detta: http://www.businessclass.se/forum/threads/n%C3%B6jesflygning-med-air-france-747-400-fr%C3%A5n-paris-cdg-2016-jan-14.30014/
Du kan följa händelsen på Twitter med # AF747
ptjaa… Jag konstaterar bara att det är samma drev hela tiden som gnäller. Allt är ju fel och bedrövligt.
Jag tror också att hade man vetat avsändaren så hade tonen varit helt annorlunda. Men men, vad vet jag…
Jisses. Språket är verkligen bedrövligt rakt igenom här.
Alla människor har begränsningar. Jag är t.ex. ofantligt ohändig och kass på IT. Den som skrivit artikeln är helt enkelt inte duktig (nog). Sådant här skräp ska inte publiceras, i synnerhet inte när man från officiellt håll går ut med att man avser att hålla en hög kvalitet i det man gör och ska röra sig bort från maskinöversättningar. Jag har sagt det förr, att hantera rena översättningar är bland det svåraste man kan göra som skribent.
Det här var faktiskt tragikomiskt.
Sorry @dashboard men detta är bara för dåligt.