Rosewood Hotel Group har avslöjat sitt nya och efterlängtade hotellkoncept – KHOS. Här bryts de konventionella gränserna mellan arbete och lek för att attrahera dagens moderna affärsresenärer.

Rosewood, en av världens främsta hotellkedjor inom lyxsegmentet, följer sina konkurrenter och öppnar ett nytt hotellkoncept för att attrahera dagens affärsresenärer.

kslfg_deluxe_king_room20190920031035468

Foto: Rosewood Hotel Group

Namnet KHOS härstammar från det mongoliska ordet för ”par”, och tanken att hotellet ska uppmuntra samarbete mellan kreatörer. Oavsett om det är företagare som utbyter idéer, eller vänner som stärker sina känslomässiga band. KHOS vill omdefiniera det traditionella affärshotellet genom att ta bort gränserna mellan arbete och lek.

226803091

Foto: Rosewood Hotel Group

Hotellen kombinerar fördelarna och faciliteterna ifrån affärshotell, livsstils hotell, sociala klubbar och co-working platser till ett ekosystem av service handplockat för dagens ”modernister”.

226802675

Foto: Rosewood Hotel Group

Rummen har minimalisk design, men detaljer såsom anpassade kuddar och speciella sängkläder är tänkt att lyfta upp upplevelsen.

sleep-room-banner

Foto: Rosewood Hotel Group

Ord som ”casual” och ”modern” definierar hotellets kulinariska erbjudande. Här kombineras gourmet gatumat med näringsrik modern matkultur i en avslappnad miljö.

219613951

Foto: Rosewood Hotel Group

Hotellgruppen har stora expansionsplaner för det nya hotellkonceptet. Redan har hotellet öppnat i tre städer i Kina (Shenyang, Langfang och Qingyang) och snart även i Indien.