Tack för svar och bra input. Lutar väl åt att inte göra något allt för drastiskt i nuläget då jag som jag skrev sitter med status till 2016. Får väl se 2014 som ett mellanår och ta ett riktigt strategibeslut innan 2015 börjar.
Sitter utan dator, så det blir lite kort svar nu. M&M blir sämre och sämre om man inte flyger C eller F. Jag skulle nog se till att skaffa status via Aegean och sedan posta Miles utöver vad du behöver för att få status till det program som ger dig bäst utdelning för varje resa. Strunta i status match nu - du har inte så mycket att vinna på det.
Posta till det som ger bäst utdelning känns vettigt även om jag ju inte lärt mig använda poängen. Sen på lite längre sikt kanske Aegean är ett alternativ. Känns dock lite b med Aegean men inser att det mest sitter i mitt huvud..
Om dina bokningsklasser ger 100% på SAS så når du ju SAS EuroBonus Diamond med 100.000 poäng säger ryktet
Kombinerat med SAS EuroBonus American Express är det väl rätt användbart?
Eurobonus känns absolut som ett alternativ även om jag inte kör amex. Som sagt lite friska vindar i luften men kommer ju ta ett tag innan allt snack konverterar till några faktiskt förändringar. Men om konceptet kring EB 2.0 blir bra så kanske man kan leva med trist hårdvara/mjukvara i några år. Får se det som en investering i framtiden.
Dvs fortsatt *A känns väl som det mest troliga och där får man väl signa upp sig på några stycken typ Miles & Smiles, Mileage Plus etc. Har dock inte helt skrivit av OW helt så dyker det upp något bra upplägg där så kanske jag testar det.
Det enda som är säkert är att jag kommer styra mina bokningar bort från LH. Har kollat mina vanliga bokningsklasser och alla flighter på deras metall ger garanterat dålig utdelning. Flyger jag något annat *A finns ganska goda möjligheter att få bra miles beroende på var jag postar.
Bara att acceptera även om jag fortfarande hoppas att dom kommer med en pudel. För i grunden gillar jag ju LH och det är väl därför jag bryr mig så mycket.
//xclass