Senaste nytt

Ytterligare försämringar i Miles&More, från 1 januari 2014

Paby

Medlem
Man kan jämföra med gulf carriers etc men LH Group har något som dessa inte har (eller inte någon europeisk konkurent), nämligen ett överlägset linjenät med många avgångar flera gånger per dag. LH, LX, OS, SN täcker i princip hela världen för resenärer ex Europa. Varken IAG eller AF/KLM kan konkurrera med det i nuläget på antalet frekvenser och connections. Dess centrala läge i Europa medför även ett betydligt större upptagningsområde än de två andra nämnda jättarna.

OBS, jag säger detta oberoende av onboard service. Bara ser till linjenätet.

Visst är det så att nätet är en stor styrka men frågan är vad effekterna blir till dom ställen där det finns andra val. Med tanke på LHs spring hos EU-kommissionen och investeringar i lobbygrupper mot Gulfbolagen är dom uppenbarligen inte opåverkade.
 

Jonas C

Medlem
Oliver har bra kunskap men kan vi inte hålla oss till officiella källor?

Tjaa enligt SCORE programmet så var ett av målen att plocka bort First från en tredjedel av flottan. Valet råkade falla på just A343 och B744. Känns dock lite tveksamt att kasta bort de nya stolarna som de har spenderat åtskilliga miljoner på, så det återstår väl att se…
 

henrik l

Medlem
Så på sikt vill man bara ha F på A380, låter det som. Då får jag raska på lite och samla M&M-poäng:p Jag vet att det har nämnts förut, men säger ryktet, eller stämmer det att man via M&M har lättare att komma åt F på SQ? Någon som har erfarenheter? Jag har försökt att läsa det finstilta på M&M, men har inte hittat någon vettig info. Har iofs inte tittat på Kris Flyer vad som sägs där.
 

Hall

Medlem
Japp. Använder man M&M utan att enbart flyga C/F så gör man bort sig skulle jag säga. Det är sorgligt att se...

Well, jag flänger runt nere i DACH och det blir mer och mer 4U. På 4U är det ingen loungeaccess eller andra förmåner för *G men normal loungeaccess om man har minst FTL status i M&M.

Men är det interkontinentalt i economy som dominerar resemönstret så finns det bättre program, helt klart.
 

agehall

Medlem
Tja, reser du i så pass dyra farebuckets att du fortfarande får 100% så är det kanske OK. M&M är ett bra program om man flyger med LH Group, men man gör det ju mer och mer tydligt att man inte vill att folk ska skaffa status på annat sätt än att flyga C/F tycker jag. Nu är det ju visserligen så man bör flyga, men jag tycker det är synd.
 

FF#1

Medlem
Ja vi har corporate fares som bokas i B eller U beroende på vad man vill ha, inte stor prisskillnad.

Om man har ett sånt avtal så är det inte så dumt med Miles & More, där jag jobbade förut fanns det ett sånt men det fanns även gott om biljetter i lägre klasser, som jag oftast fick... tyvärr.
 

Concorde

Founding Member
Jo, det är rätt enkelt att klippa SEN på bara economy-biljetter, men höj kravet till 150k då...

Du får gärna berätta hur :)
Stämmer inte på mig som flyger semi-flex på LOT vilka ger 750 miles + 89 enkel och kostar ca 2,500. ca 120 sektorer för sen... usel utväxling.

Funderar på att börja flyga SK via CPH och snabbt få EBG på sektorer?
 

agehall

Medlem
Du får gärna berätta hur :)

Nja, sitter man och harvar intra-EU är det inte alls enkelt. Jag har väl lite skev referensram. Om man däremot veckopendlar longhaul så är det trivialt. ;)

EBG på sektorer alt A3G är väl den enkla lösningen för dig. Eller försöka få Turkish att matcha BAEC Gold..
 
Toppen