Senaste nytt

WOW air lanserar affärsresepaket

BusinessClass

Redaktör
Det isländska flygbolaget WOW air lanserar nu nya klasser för flygresenärer som söker extra komfort och service. En av nyheterna, WOW Biz, innebär extra benutrymme och privilegier som extra bagage, avbokningsskydd och måltid ombord. Det kommer också finnas möjlighet till fast track och prioriterad ombordstigning på alla flygningar med WOW air, enligt ett pressmeddelande. De…
 

Palazzi

Medlem
Om det gäller från Sverige till Island är det ett alternativ. De flesta bolagen flyger väl med endast ekonomisäten dit, så det är en fördel.
Om jag räknar på hela sträckan till USA så är det inte intressant för mig, om inte priset rejält understryker konkurrenterna. Min gissning är dock att t.e.x. SWISS ekonomiklass t.o.m. är ett bättre alternativ, men motbevisas gärna :)
 

palmen

Moderator
Om det gäller från Sverige till Island är det ett alternativ. De flesta bolagen flyger väl med endast ekonomisäten dit, så det är en fördel.
Om jag räknar på hela sträckan till USA så är det inte intressant för mig, om inte priset rejält understryker konkurrenterna. Min gissning är dock att t.e.x. SWISS ekonomiklass t.o.m. är ett bättre alternativ, men motbevisas gärna :)
Norwegians premium alternativ är väldigt bra prissatta på resor kort inpå avresa och på enkelresor. Om WOW gör något liknande kan det säkert vara ett alternativ om man snabbt behöver ta sig över Atlanten till ett överkomligt pris
 

Hachans

Medlem
Om det gäller från Sverige till Island är det ett alternativ. De flesta bolagen flyger väl med endast ekonomisäten dit, så det är en fördel.
Om jag räknar på hela sträckan till USA så är det inte intressant för mig, om inte priset rejält understryker konkurrenterna. Min gissning är dock att t.e.x. SWISS ekonomiklass t.o.m. är ett bättre alternativ, men motbevisas gärna :)

WOWs priser tenderar att sticka iväg när man lägger till grejerna som ingår på andra bolag. En veckas resa till Boston med Wow air skulle gå på drygt 7600 med alla tillägg. SAS Go med mat och liknande (förvisso inte med större säten men med allt annat) skulle kosta 4400kr. Wow basic, utan bagage, mat, stol osv skulle kosta 4700 kr.

De marknadsför sig som ett lågkostnadsbolag, men vetesjutton om de har priserna att kalla sig det.
 

Palazzi

Medlem
WOWs priser tenderar att sticka iväg när man lägger till grejerna som ingår på andra bolag. En veckas resa till Boston med Wow air skulle gå på drygt 7600 med alla tillägg. SAS Go med mat och liknande (förvisso inte med större säten men med allt annat) skulle kosta 4400kr. Wow basic, utan bagage, mat, stol osv skulle kosta 4700 kr.

De marknadsför sig som ett lågkostnadsbolag, men vetesjutton om de har priserna att kalla sig det.

Var också min erfarenhet, innan de flyttade från Västerås. De hade också något tillägg för bokningsavgift (ej kreditkortsavgift) som jag trodde var olaglig. Det är kanske en EU-regel...

Gjorde ett test att skala bort ALLT, och då understeg ingen linje 2.800SEK T/R. Då fick man inte väska och inte mat....
Tiderna var katastrofala, för de allra flesta.

Däremot har jag såklart respekt för affärsmodellen, då den uppenbart fungerar. Beror dock troligen på att kunskapsnivån om alternativen är låg. De är väl inte det första bolaget att utnyttja detta fenomen :)

Det jag ser som intressant, är ju enkelresan dit, med stopp gratis på Island. Där gick det i praktiken att flyga för 1.500SEK till Boston och sedan hem med t.e.x SAS eller Norwegian.

Sen undrar jag en sak: Hur påverkas restiden av dessa mindre plan? Lägre hastighet och längre restid..?
Tänker på hur detta alternativ står sig mot att byta på t.e.x. de Brittiska Öarna.
 

sweflyer

Medlem
WOWs priser tenderar att sticka iväg när man lägger till grejerna som ingår på andra bolag. En veckas resa till Boston med Wow air skulle gå på drygt 7600 med alla tillägg. SAS Go med mat och liknande (förvisso inte med större säten men med allt annat) skulle kosta 4400kr. Wow basic, utan bagage, mat, stol osv skulle kosta 4700 kr.
De marknadsför sig som ett lågkostnadsbolag, men vetesjutton om de har priserna att kalla sig det.
Var också min erfarenhet, innan de flyttade från Västerås. De hade också något tillägg för bokningsavgift (ej kreditkortsavgift) som jag trodde var olaglig. Det är kanske en EU-regel...
Gjorde ett test att skala bort ALLT, och då understeg ingen linje 2.800SEK T/R. Då fick man inte väska och inte mat....
Tiderna var katastrofala, för de allra flesta.

Exakt min inställning också. När jag kollat har det dels blivit dyrare än att flyga med fullservicebolag när de saker jag vill ha ingår, och så är tiderna inget vidare.
Det är kanske en sak att åka utan mat och incheckat bagage om det är en kort Europaresa på två nätter, men när man åker över Atlanten känns det liksom som att man gärna vill ha något att äta och incheckad väska.
 
Toppen