Senaste nytt

WOW Air etablerar sig på Västerås flygplats med linje till Reykjavik och USA

Carl

Medlem
Jag tror inte på den här satsningen. Medelsvenson, vilket borde vara primärmålgruppen drömmer i första hand om New York och där finns som bekant redan SAS och Norwegian (samt Delta som lär fortsätta med sin sommartrafik) Priset är hutlöst dyrt om vi jämför med vad SAS erbjuder emellanåt, 2.995 kr! Men för dom som skall till Boston eller Washington så är det såklart ett allternativ.
Lite nyfiken på hur dom tänkte när dom arbetade fram affärsplanen...
 

Moco

Medlem
Tror det kommer att fetfloppa - förutom någon enstaka Islandsresenär. Vem sätter sig frivilligt till staterna med detta upplägg? Givetvis blir "erbjudandet" riktigt dåligt om man sätter priset i relation till vad man får.

Kul för Västerås, men jag tror inte att det kommer att gå bra.
 

chazzie

Medlem
Tur och retur med incheckat bagage och handbagage kostar alltså på 4.525 kr. Med mellanlandning i KEF, få betala för dricka/mat ombord och ingen IFE så känns det inte direkt som något toppenerbjudande.

Det är väl normalläge om man jämför mot traditionella carriers, men för en kort spontanresa till t.ex. Boston kan det fungera, men man får packa smart! =}
 

poiu

Medlem
Jag tror inte på den här satsningen. Medelsvenson, vilket borde vara primärmålgruppen drömmer i första hand om New York och där finns som bekant redan SAS och Norwegian (samt Delta som lär fortsätta med sin sommartrafik) Priset är hutlöst dyrt om vi jämför med vad SAS erbjuder emellanåt, 2.995 kr! Men för dom som skall till Boston eller Washington så är det såklart ett allternativ.
Lite nyfiken på hur dom tänkte när dom arbetade fram affärsplanen...

Ja det är jag också nyfiken på
 

FF#1

Medlem
Det enda jag skulle kunna tänka mig att detta skulle vara användbart till för mig är att positionera sig för tex. en F resa som utgår från USA. Bara ett lätt handbage... sen ett antal lådor på postorder som väntar på en på ett hotell tillsammans med en resväska....
Men känner redan nu hur mycket man skulle ångra sig redan på väg till västerås. :)
 
Toppen