Wings onboard courier

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jeff, 29 Januari 2018.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För kurirjobb med en riktig firma som backar upp ser jag riskerna som mycket små. Men visst kan man råka illa ut ett par nätter innan allt verifierats.

Smuffe och maijqs gillar detta.
  2. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smuggling är i stort sett ett uppsåtsbrott, men kan även begås genom oaktsamhet (obs, svensk rätt!). Som agehall skriver så är risken bedömt låg så länge du är kontrakterad till en seriös firma, men självklart finns alltid någon form av risk. Risken är även rimligen högre ju mer drakoniskt rättssystemet är i mottagarlandet.

3. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    WhatsApp numret står inte någonstans under hela "rekryteringsprocessen" eller i välkomstmailet utan du hittar det i det mail med uppdrag som skickas ut.

Smuffe och Brandforce gillar detta.
  4. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Much obliged!

5. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast nu var det nog inte utfallet av svensk rätt som oroade mig. Även om man inte ens beter sig det minsta vårdslöst gäller det ju att de "rättsvårdande organen" i "XYZ-landet" ser det på samma sätt. Det känns inte helt orimligt att oroa sig för att de förutsätter dolus directus, dvs direkt uppsåt. :(

Men ni har säkert rätt i att jag "hittar på" ett problem som inte finns i praktiken.[/QUOTE]

6. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl ingen som påstått? :) Jag tycker det är rimligt att fundera på riskerna och potentiella problem - och följder - som kan inträffa.

Smuffe, Benz, agehall och 1 annan gillar detta.
  7. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kom det "Urgent OBC call - ARN to BRU"
    Flight at 5:30 PM

Ser dock inga flygningar den tiden till BRU från ARN...undrar vad dom menar?
    Har ett möte i stan som slutar kl16 så jag KANSKE skulle hinna... :)

Någon mer som fick detta jobb?

8. Fidde

Fidde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick också den, själv är jag dock fast på jobbet hela veckan så kan inte. :(

9. Tonton

Tonton Medlem

Jag har fått den och Wings har bekräftat - Nu väntar vi bara på bekräftelse från kunden :)

Smuffe, ResenärenLars, Gus och 6 andra gillar detta.
  10. Tonton

Tonton Medlem

Så, nu är jag påväg.

De ville att jag skulle ha bil, då paketet är ganska stort. Ett problem eftersom jag inte äger någon bil. Lösningen? Spontanbokade snabbt en Hertz Freerider från Odenplan. Så sitter på tuben från Brommaplan nu för att hämta upp bil och sedermera hämta paketet :)

Smuffe, samet, jerixon och 17 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!