Wings onboard courier

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jeff, 29 Januari 2018.

1. Fidde

Fidde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick också den (11:36 svensk tid), första jag fått, har dock inget Ryskt visum, annars hade jag försökt ta den, vet inte om jag fått den iom att jag utgår från got :)

2. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur får ni dessa; på mail? Det finns ingen app eller motsvarande såvitt jag förstått..?

3. Fidde

Fidde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick på mail, finns en app till iOS men har inte lyckats logga in i den. Detta är första jag fått och jag blev godkänd i sep 2018.

Smuffe gillar detta.
  4. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Står några rader upp i tråden. Mail och WhatsApp.

5. Myllys35

Myllys35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur ansluter man till detta? :rolleyes:

6. Andreas Ekman

Andreas Ekman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller Googla? Hittas ganska lätt då.

Smuffe och Berglund gillar detta.
  7. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, därav min fråga - för har inte fått någon officiell information om WhatsApp, och hittar inte direkt något på google heller (sorry @Andreas Ekman :().

8. Andreas Ekman

Andreas Ekman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nä men Whatsapp nr kanske bara är till för dom som är godkända att utföra sakerna.
    Det är ju inte så att alla bara kan svara att jag tar det. Man måste ju vara "anställd troligen.
    Now hiring - Wings
    Detta hittar jag på Googel.
    Om man sen är godkänd har man garanterat någon man kan kontakta och fråga om Whatsapp nr.

Brandten gillar detta.
  9. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är godkänd och har fått hela intro-paketet - men står ingenstans om WhatsApp. Hela anledningen till min fråga är just att @Brandten nämnde WhatsApp som en kontaktväg. Jag frågar inte randomly utan för att jag HAR läst alla poster i tråden :)

Brandten och Andreas Ekman gillar detta.
  10. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Citerar Simon men det är egentligen en allmän fundering. Hur ser ni på risken att någon skulle packa med något olämpligt? Även om man kanske litar på företaget är det ju omöjligt att veta vilka som har haft möjlighet att "plantera" något lite extra i lasten. Nu kanske knarksmuggling från Sverige inte är den hetaste branschen men jag antar att det även förekommer att man "hämtar hem" gods.

Är jag vansinnigt paranoid och har sett för mycket på National Geographic? Hur tänker ni andra kring dessa eventuella risker med kurirjobb?

Smuffe och Ping gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!