WF789
Medlem
Det var opprinnelig 80,- per passasjer.(ikke stol) Er nå endret 75,- per passasjer innen Europa og 200,- utenom.Har för mig att jag någonstans läst om en 80,- i skatt för en stol. Men är det oavsett stolen är tom?
Det var opprinnelig 80,- per passasjer.(ikke stol) Er nå endret 75,- per passasjer innen Europa og 200,- utenom.Har för mig att jag någonstans läst om en 80,- i skatt för en stol. Men är det oavsett stolen är tom?
Det var opprinnelig 80,- per passasjer.(ikke stol) Er nå endret 75,- per passasjer innen Europa og 200,- utenom.[/QUOTE]Det betyder alltså att skatten på de linjer som woderøe lägger ner har *minskat* och inte ökat? Intressant...[QUOTE="Valley, post: 870176, member: 2533"
Har för mig att jag någonstans läst om en 80,- i skatt för en stol. Men är det oavsett stolen är tom?
Enligt Widerøe har bördan tvärtom ökat då andra avgifter höjts mer tills i år än denna femma. 65kr lägre skatter och avgifter per biljett var det som krävdes för att undgå denna kraftiga neddragning enligt dem.
Då verkar det som man faktiskt kan utgå från att det inte är flygskatten per passagerare i sig som är orsaken.
Men det är bra att skylla på.
Samma hördes från Norwegian (och även från vissa politiker, har jag för mig) som skäl till att lägga ner lite avgångar från Karlstad-metropolen.