Senaste nytt

Where's stewi? Gissa var han befinner sig

Magino

Medlem
Jag gissar lite lätt på CDG.
Tror du är i Europa eftersom du postar väldigt tidigt om du skulle vara i USA. Sedan tror jag det är ryktena om att lufthanmsa ska sluka SAS. de flygande valarna tror jag är A380. ormar och tåg har jag inte riktigt koll på.
 

Palazzi

Medlem
Jag gissar lite lätt på CDG.
Tror du är i Europa eftersom du postar väldigt tidigt om du skulle vara i USA. Sedan tror jag det är ryktena om att lufthanmsa ska sluka SAS. de flygande valarna tror jag är A380. ormar och tåg har jag inte riktigt koll på.

Det där måste vara helt korrekt! Tåget mellan terminalerna på CDG heter "Véhicule Automatique Léger" = Akronym VAL.
 
Vart är jag och hur kommer man dit?
airport 005.jpg

Här är ett ledtråd - typ "Ursäkta röran"
airport 004.jpg
 

Palazzi

Medlem
Ser ut som Paris CDG som jag trodde innan... Kan första bilden vara från restaurang La Terrasse bredvid Star Alliance loungen i T1...den som designats av Philip Starck (restaurangen alltså)?
 
Jo, Magino hade rätt om CDG och Palazzi var rätt om VAL. Men var kommer övre bilden ifrån?
AHO, det är en ny del av 2E på CDG som ansluter sig till en gammal del och jag har gjort några roliga upptäckter vid denna besök. Vad sägs t.ex. om denna bild:

airport 013.jpg
 
Last edited:
Bilden är tagen ifrån Salong Icare på Terminal 1 av CDG. Palazzi var mycket nära, Star Alliance loungen är dock stängd just nu, likaså United Red Carpet Club. Salong Icare fungerar som Diners Club lounge. Det är en quest i sig att hitta dit ifall om man inte reser ifrån Terminal 1, men det brukar man göra när man reser med SK och LH. Dock har man ett *A Guldkort då finns ju Lufthasas och SAS lounger.

airport 009.jpg airport 006.jpg

airport 007.jpg
 
Toppen