Westin eller Sheraton Arabellapark München

Diskussion i 'Starwood & Preferred Guest' startad av hg1980, 27 November 2017.

1. hg1980

hg1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rubriken säger det mesta, vilket av dessa grannhotell är bäst? Loungen, rummen, nytt/gammalt?

Tack!

2. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har du säkert redan varit iväg.
    Westin alla dagar i veckan. Allt är bättre. Och så har man den lilla uteplatsen att sitta med en trevlig öl på :)

rvarttinen, Jönsson och hg1980 gillar detta.
  3. hg1980

hg1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med, provat båda och Westin är ordentligt bättre.

rvarttinen och Jönsson gillar detta.
  4. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant, ska kanske prova Westin nästa gång vi åker till München. Har bott på Le Meridien precis vid Hauptbanhof och vi gillade det hotellet.

hg1980 gillar detta.
  5. hg1980

hg1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Le Meridien ligger bättre om man skall strosa runt i stan, shoppa och så. Men som hotell tycker jag Westin är bättre. Mycket trevligare restauranger på hotellet (fantastisk schnitzel på "Paulaner-restaurangen" i källaren), en lounge (som Le Meridien inte har), enklare att parkera (Valet i all ära, men på Le Meridien står de inte på gatan och väntar direkt, och ibland har jag fått snurra några varv runt kvarteret innan jag hittat en ficka att stanna på). Rummen är väl generellt lite större på Le Meridien, men får man inte ett av de renoverade så är det som att kliva rakt in i 70-talet, känns sådär!

rvarttinen gillar detta.
  6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Vi fick ett rum på "..preferred guest"-våningen, så det torde varit ett av de renoverade rummen. :)

hg1980 gillar detta.
  7. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter just och funderar på vilket hotell jag skall boka in mig på på min Juniresa.
    Lutar trots allt mot Westin

rvarttinen och hg1980 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!