Senaste nytt

Weekend i Washington DC - tips på hotell

HON-II

Medlem
En gammal klassiker är Willard (Intercontinental) som ligger intill W nästan vid Vita huset på Pennsylvania Avenue. Hotellet har en mycket populär bar för lobbyister och power talks (Round Robin & Scotch bar) och frukost på en trevlig terass utomhus, vilket är skönt på sommaren. Rummen är också trevliga. Ett rum som sticker ut är The Oval Suite som har ett ovalt vardagsrum (inspirationen till ett ovalt rum är uppenbar...) och utsikt över Pershing Park och US Dept. of the Treasury och Dept. of Commerce.

IMG_7134.jpg

IMG_7140.jpg

IMG_7139 copy.jpg
Bilder på det ovala vardagsrummet.
 

jumbooze

Medlem
Och det skadar inte att det är ett Virtuoso hotell där man får upgrade, 100usd att äta för och frukost Cafe du Parc för 2.
Annars så har jag också bokat en ambassador 2-4-1 här
 

RickardG

Medlem
Eftersom vi stannar fyra nätter och över en helg tänkte jag att det kanske finns någon 4-4-2 deal? Är det bara Club Carlson som har det, och bara i EMEA?
 

jumbooze

Medlem
Detta hotell, Downtown Washington DC Hotels- Washington Plaza Hotel Near Smithsonian, Thomas Circle
kan jag få för $225/natt, avbokningsbart. Det är $15/natt lägre än Hilton, och på kartan ser det mer centralt ut. Vad säger ni?
Skulle kolla om du får samma via Hotels.com eller liknande så du kanske kan få rewards för stay eller liknande för att få ner priset lite till.
Om du nu inte ska bo på kedjehotell där man får användbara poäng eller statusfördelar.

Just nu får du den för 899USD och då kan du få rewards nights som kan räknas som 10% rabatt + rabatt via refunder.se på 5% eller om du signar upp nu så blir det väl det dubbla under de första dagarna. Även detta avbokningsbart
 

RickardG

Medlem
Jo priset var just från Hotels.com. Jag undrar bara om det finns något som talar emot just det hotellet, någon som har dåliga erfarenheter av rum/läge eller annat.
 
Är det någon som har erfarenhet av Country Inn & Suites By Carlson, Camp Springs? Jag ska spendera två nätter där 9 - 11 sep innan jag beger mig mot Atlantic City och senare New York.

@FarewellFire Då passerar vi varandra med någon timme. Vilket hotell blev det för dig?

Huh? Jag var där för ett år sedan, ha ha. Jag hamnade på Hyatt House i Falls Church pga tajt budget. Det visade sig dock funka finfint. Man knallade till tuben på tio minuter och därefter tog det 15-20 in till city. Priset på hotell var en tredjedel och dessutom var hotellet kanon. Hade en fabulös vistelse och fick in det jag ville, inklusive en aptråkig hockeymatch mellan Caps och Devils. Den som har ngon form av flygintresse får ju heller inte missa Smithsonians flyg och rymdmuseum. Jag var där, eh, två dagar på raken. =)

Bilder: Washington DC, November 2014. | Flickr - Photo Sharing!
 

JWD

Medlem
Haha @FarewellFire jag måste nog sluta läsa trådar på mobilen när jag inte kan sova. Jag missuppfattade det hela rejält.

Jag återkommer med reflektioner från min resa när jag har tillgång till min dator.
 

JeanHell

Medlem
Jag bodde på Hilton Garden Inn Washington DC Downtown när jag var där i våras.
Tyckte hotellet var helt ok speceillt med Garden Inn mått mätt. Kommer inte ihåg exakt vad det kostade men det var överkomligt.
Hotellet har ett väldigt bra läge om det är sevärdheter och museum man vill åt, ligger på några minuters gångavstånd från Vita huset och Mall och allt det där.
 
Toppen