Senaste nytt

Weekend i Washington DC - tips på hotell

Lindberg

Medlem
När du traskat runt the Mall några varv och tröttnat på alla skolklasser i matchande t-shirts kan du enkelt smita iväg till 8th Street, SE för att ta dig ett par kalla på en eller annan trevlig på pub som i alla fall inte är helt full av turister. Ligger på snabbt gångavstånd från Capitolium, iaf om du har långa ben.
 

tomle

Medlem
Lägger till bevakning på denna och väntar spänt på sembls guide, ska dit med tjejen i mars, bokat med SAS för €400 MCO + 2300 SEK totalt :)
 

RickardG

Medlem
Väcker liv i den här tråden. Söker rum 15-19 oktober och vill inte spendera mer än ca 150 USD/natt. Jag kollade capital Hilton men där får jag lägga upp mer än det dubbla :(
Finns det något som ligger lika centralt men passar mer med min budget?
 

JLE

Medlem
Väcker liv i den här tråden. Söker rum 15-19 oktober och vill inte spendera mer än ca 150 USD/natt. Jag kollade capital Hilton men där får jag lägga upp mer än det dubbla :(
Finns det något som ligger lika centralt men passar mer med min budget?

Jag har bott på Hyatt Arlington, ligger bredvid tunnelbanestationen Rosslyn. Ett par stationer så är man mitt i centrum...
 

joemume

Medlem
Skall själv till D.C i slutet av oktober. Hotellpriserna i centrum har legat stadigt kring 350-400 USD/natt en lång tid nu. Vi kör Capitol Hilton ändå, trots prisläget. Hotellets placering är helt oslagbar.
 

Icewing

Medlem
Vi har et par gange boet på Oakwood Crystal City i Arlington, der er subway i kælderen på hotellet, og det tager ca 10 min til centrum.
Prisen er super god for området, og det har været fine lejligheder vi har fået, og så er der gratis aflåst parkering
 

jumbooze

Medlem
Har bott där en natt under "Vulkan krisen" helt ok, klart bättre än Holiday inn Capitol.
Bra med input, har inte bott där själv, ville bara rekommendera ett hotell som låg prismässigt närmre och var ett Hilton.
I DC har jag bara bott på IC the Willard och Club Quarters.
 
Toppen