Senaste nytt

Washington Dulles Internationell->Internationell anslutning

Roger J

Medlem
Övriga trådar om Washington IAD behandlar bara vidare inrikes anslutningar (vad jag hittar i alla fall), så jag ställer följande fråga till alla vana IAD-planbytare:

Fakta: Har en genomgående biljett i Business (award) där jag ankommer med SAS SK925 15.00 och fortsätter med Copa CM305 16.35 till Panama PTY. Fyra incheckade väskor. *G (SAS EBP). Vardag i Juli.

Frågor: Måste man ta ut och lämna in väskorna vid internationell till internationell anslutning? Måste man överhuvudtaget gå igenom passkontroll? Security? Är 1,35 (tidtabellstid) rimlig anslutningstid i detta fall?

Om jag missar anslutningen antar jag att man måste söka upp Copa för ombokning (eller blir det inkommande SAS)? Måste man då gå land-side? Hittar inte vem som har hand om markservice för CM respektive SK på IAD?
 

Senator

Moderator
Transit Int till Int blir tyvärr exakt samma som transit Int till Domestic på IAD. Hela processen med US CBT som vanligt, och du hämtar bagage och tar med detta genom tullen som alltid och lämnar denna på bandet utanför.

Du är redan land-side (nästan). Tala med SAS personalen vid ankomst om lite hjälp med snabbare process...
 

Alx

Medlem
Precis som Senator redan svarat så måste man alltid gå igenom US CBP, hämta ut väskor och gå igenom tullen vid byte i USA oavsett om det är anslutning till en international or domestic destination. Det är huvudskälet till att man bör undvika att resa via USA om man ska vidare internationellt och har möjlighet att välja en annan väg.

1 timme och 35 min bör räcka om du försöker hinna före eco paxen till CBP.

Jag är inte helt säker hur det ligger till på IAD men om Copa inte har egen personal på IAD så är det högst sannolikt United som hanterar deras ärenden även där.
 

AABack2ARN

Medlem
Så vitt jag vet är det enbart Miami som erbjuder International-To-International (ITI) avseende baggagetransfer. Dvs du slipper ta baggaget genom tullen utan kan direkt gå ut genom tullfiltret.
 

lillemannen

Medlem
Så vitt jag vet är det enbart Miami som erbjuder International-To-International (ITI) avseende baggagetransfer. Dvs du slipper ta baggaget genom tullen utan kan direkt gå ut genom tullfiltret.

När jag kom från Curacao och skulle vidare till London fick jag hämta upp på bagage bandet och sedan igenom tullen och vidare lämna på bandet utanför. Tog totalt 1 h 40 min i våras.
 

lillemannen

Medlem
Vi flyg AA - AA och kollegan fick även liten specialbehandling av tullmannen för att vi bara var och vände över helgen i Curacao.

Kan verkligen hoppas att man har ändrat på detta då det är riktigt frustrerande att bara stå och vänta där för transit. Borgmästaren har framfört klagomål till flygplatsledningen att man inte alls är så turist vänligt som tx Orlando.
 
Last edited:
Toppen