Senaste nytt

Warsawa val av hotell; Hilton, Radisson eller annat?

John Rambo

Medlem
Vi är ett sällskap på 4 pers som ska till Warsawa 17-20 april.

Jag har Amex Platinum och är således gold på såväl Hilton, samt Radisson.

Undrar således om någon har färska tips på vilka hotell som håller bäst nivå för tillfället? På bilder ser deras Hilton hotel gamla och trötta ut. Radisson ser bra ut på bilder (..men bilder kan klart luras)
Runt 600-800sek/natt ligger priserna på hos de båda kedjorna för superior room med frukost.

Tacksam för tips eller färsk info från båda kedjor, alt. andra festliga hotell i aktuell stad.

Fann för övrigt bra restaurangtips i denna tråd: Restaurangtips i Warszawa | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

bnr

Medlem
Hotel Bristol har jag hört mycket gott om.

Även Raffles ska vara bra.

Har själv bott på Westin för ett par år sedan och ett Radisson-hotell för säkert fem-sex år sedan. Kan inte rekommendera något av dem, även om de är ganska billiga.
 

Walter

Medlem
Radisson sobieski är verkligen inget toppenhotell - även om vissa av rummen är nyrenoverade. Det andra Radisson har jag inte provat.

Bristol är det jag hört bäst dock ej provat själv, ser iaf inbjudande ut när man går förbi - tillskillnad från de flesta stora hotellen runt kulturpalatset.
 
Bott på Mariott vid Centralstationen senaste gångerna och är riktigt nöjd. Fina rum, trevlig lounge och personalen är super.

Även om ni väljer bo nån annanstans så kan jag rekommendera skybaren på Mariott, riktigt sjyssta drinkar!
 
Toppen