Senaste nytt

Vueling - ris och ros

AndersSt

Medlem
Jag bokade en roundtrip CPH - FLR med Vueling för en tid sedan. Inte i jobbet, semester med familjen, främst pga att de var det enda bolaget som flög direkt från CPH de aktuella dagarna.

Jag hade hört och läst en del negativt om Vueling, bl a här:
Vueling - vad kan jag förvänta mig? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

15 dagar innan fick jag mail från Vueling där det stod att min returresa var framflyttad 2 dagar. Det hade man ev känt till en längre tid men eftersom man meddelade detta mer än 14 dagar innan så slapp man ju ersätta passagerarna.

Nåväl, jag kontaktade bolagets kundtjänst och blev då erbjuden att boka om till dagen innan eller dagen efter, i så fall med en mellanlandning. Då vi inte kunde flyga annan dag gick det bra att avboka returesan, få pengarna tillbaka och boka annat flyg. Jag bokade om hemresan med AirBerlin via DUS, det kostade mig lite extra men ändå.

Det var det negativa, nu till det positiva. Jag har flugit RyanAir några gånger och förväntade mig något liknande, med tanke på att detta är Iberias lågpris-carrier. Jag blev verkligen glatt överraskad. Relativt ny Airbus A319-100 med bra säten (Recaro, med recline) och hyfsad pitch. Rent och snyggt i kabinen. Rimliga priser på onboard-menyn. Men framförallt, väldigt trevlig personal med ett fantastiskt bemötande, inget knussel med handbagage, våra väskor var inom begränsningarna men jag såg flera som var rejält stora, ingen sa något om det. Vi bordade, avgick och landade i tid.

Sammanfattningsvis, riktigt bra valuta för pengarna även om jag inte skulle välja ett lågprisbolag för resor i tjänsten, främst med tanke på att de inte har någon backup för dig som passagerare om något krånglar. (AirBerlin var som vanligt väldigt bra, men det var ju förväntat)
 
Toppen