Senaste nytt

Voucher = bekymmer på Best Western...?

FF#1

Medlem
Har en bokning 5 nätter på ett Best western hotell som har råkat bli med en Voucher, gissar att det är kört att få några poäng men frågan är om jag får tillgodoräkna mig nätterna?
Samt om jag har nått för min Diamond status trots tredjepartsbokning?

Självklart är hotellet nu fullbokat så jag kan inte avboka min voucer och boka om vanligt.

Bokade inte själv utan jobbet fixade det åt mig.
citat från mitt samtal med resebyrån, "Va, vill du betala på plats med kreditkort, det är det aldrig någon som vill, det är ju så bra och smidigt med voucer..." :)
 

NotRyan

Medlem
Har en bokning 5 nätter på ett Best western hotell som har råkat bli med en Voucher, gissar att det är kört att få några poäng men frågan är om jag får tillgodoräkna mig nätterna?
Samt om jag har nått för min Diamond status trots tredjepartsbokning?

Självklart är hotellet nu fullbokat så jag kan inte avboka min voucer och boka om vanligt.

Bokade inte själv utan jobbet fixade det åt mig.
citat från mitt samtal med resebyrån, "Va, vill du betala på plats med kreditkort, det är det aldrig någon som vill, det är ju så bra och smidigt med voucer..." :)

Haha, så olika det kan vara.. På min arbetsplats är hotellvouchers avskaffade för många år sedan - Det är helt enkelt för dyrt. Vi har företagsupphandlade betalkort med privat betalningsansvar istället som vi skall använda där vi får tillbaka utläggen vid ordinarie lönetillfälle.

Mvh
/NotRyan
 

FF#1

Medlem
Haha, så olika det kan vara.. På min arbetsplats är hotellvouchers avskaffade för många år sedan - Det är helt enkelt för dyrt. Vi har företagsupphandlade betalkort med privat betalningsansvar istället som vi skall använda där vi får tillbaka utläggen vid ordinarie lönetillfälle.

Mvh
/NotRyan

Säger bara statlig institution... både företagsupphandlat simpelt betalkort (som jag har tackat nej till...), samt Vouchers, webbokning samt vanig resebyrå via mail och tele, handkassor och reseförskott i kontanter mm... mm... Snacka om hängslen och livrem.

Stor skillnad mot ute i industrin. :rolleyes:
 

Stefan62

Medlem
Haha, så olika det kan vara.. På min arbetsplats är hotellvouchers avskaffade för många år sedan - Det är helt enkelt för dyrt. Vi har företagsupphandlade betalkort med privat betalningsansvar istället som vi skall använda där vi får tillbaka utläggen vid ordinarie lönetillfälle.

Mvh
/NotRyan

Samma här vouchers slutade vi använda för många år sedan. Enklare hantering om kostnaderna redovisas på reseräkningen.
 

Flood

Medlem
På Scandic har det funkat att få poäng och nätter för mig trots voucher. Har en Best Western på voucher 21-23 maj, så om du inte hinner resa innan dess kan jag svara hur det fungerar då.
 
Har knappt använt vouchers, men det är väl bara ett alternativt sätt att betala för rummet istället för faktura eller kreditkort? Känns konstigt att det skulle påverka poäng med mera?
 

FF#1

Medlem
Har knappt använt vouchers, men det är väl bara ett alternativt sätt att betala för rummet istället för faktura eller kreditkort? Känns konstigt att det skulle påverka poäng med mera?

Problemet är att de ställs utav en "tredje part" tex. exclusive hotels, blir samma resultat som att boka via agoda, expedia mm.

Vad jag fattat så får de rummet lite billigare pga. inga poäng och säljer det till dig för vanliga priset.
 

FF#1

Medlem
Dröm om min förvåning då jag loggade in på mitt BW konto och ser att jag har fått poäng för mina nätter.
Trodde inte att jag skulle få några pga. voucer. Nåja, bara tacka och ta emot.
 

FF#1

Medlem
Undrar om BW är en sån kedja som ger poäng oavsett hur man har bokat eller om det bara är en slump att vi har fått poäng?
 
Toppen