Senaste nytt

Villket hotell i Rom?

johhenrik

Medlem
Undvik restauranterna i Trastavera, det är verkligen en turistfälla med riktigt dålig mat, i varje fall de två ställen vi besökte. Ta vad som helst än just någon i Trastavera området. Det är en liknande turistfälla som Latinkvarteren i Paris.
Intressant tips. :) Mina vänner i Rom går alltid ut i Trastevere när de äter. Jag fick en grym lista på restauranger där och jag såg inga turister någonstans. Det jag gillar med Trastevere är ju motsatsen till vad du påstår, att det är en turistfälla. Genuina restauranger, inga turister och otroligt prisvärd mat. :)
 

Agö

Medlem
Intressant tips. :) Mina vänner i Rom går alltid ut i Trastevere när de äter. Jag fick en grym lista på restauranger där och jag såg inga turister någonstans. Det jag gillar med Trastevere är ju motsatsen till vad du påstår, att det är en turistfälla. Genuina restauranger, inga turister och otroligt prisvärd mat. :)
Håller med. Om det är något Trastevere är så är det hipstertätt.
 

AndersSt

Medlem
Instämmer med föregående talare.
Trastevere är kanske det närmaste du kommer det genuina Rom, enkla restauranger i gränder som är lite lagom slitna och anspråkslösa.
Bra priser.
 

DanielKif

Medlem
Jag håller med. Jag har bara ätit god mat, till vettiga priser i Trastevere. Det går så klart hitta dyrare ställen men guldkornen är där italienarna själv går och det brukar inte bli väldigt dyrt.
Jag har ätit den bästa Risotton jag upplevt där!
Nu blev jag väldigt hungrig :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Alf

Medlem
Intressant tips. :) Mina vänner i Rom går alltid ut i Trastevere när de äter. Jag fick en grym lista på restauranger där och jag såg inga turister någonstans. Det jag gillar med Trastevere är ju motsatsen till vad du påstår, att det är en turistfälla. Genuina restauranger, inga turister och otroligt prisvärd mat. :)

Jag har tagit del av din förträffliga lista som du bifogade i en annan tråd på bra restauranter i området. Jag skall ge det en ytterligare chans med tanke på alla inlägg här. Jag skrev bara vad jag upplevde när jag för första gången var i området men jag verkar tydligen haft otur.
 

Senator

Moderator
Jag har bott på Waldorf en gång och skall bo nästa helg fredag till söndag. Det jag minns var att det när det var Hilton var det bästa hotellet Hiltongruppen hade i Europa i mitt tycke.

Loungen hade fantastisk materbjudanden hela dagen. För de som är kulinariskt intresserade så ligger till min vetskap, Roms ända 3* krog La Pergola på hotellet. Jag har käkat där och det är mitt bästa matminne i livet.

Men hotellet ligger en bit utanför stan, och det kan nog kanske börja närma sig lite slitet..
 

johisco

Medlem
Jag har bott på Waldorf en gång och skall bo nästa helg fredag till söndag. Det jag minns var att det när det var Hilton var det bästa hotellet Hiltongruppen hade i Europa i mitt tycke.

Loungen hade fantastisk materbjudanden hela dagen. För de som är kulinariskt intresserade så ligger till min vetskap, Roms ända 3* krog La Pergola på hotellet. Jag har käkat där och det är mitt bästa matminne i livet.

Men hotellet ligger en bit utanför stan, och det kan nog kanske börja närma sig lite slitet..
Tillräckligt långt utanför för att det ska vara stökigt om man vill se Rom på dagarna?
 
Toppen