Vill till EBD - tips mottages tacksamt!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av B77W, 5 Januari 2018.

1. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett par sommarveckor kan ge dig flera segment till EBD för en i sammanhanget ringa peng.
    Not: du kvalificerar dig på antingen segment eller miles/baspoäng. Välj vad som är smidigast för just dig.
    Edit: kolla av med Wideröe att denna biljett verkligen ger segment. Det ger endast extrapoäng till EuroBonus.
    • EuroBonus members are eligible to EuroBonus extra-points as follows:1 zone 3460 points, 2 zones 4070 points, 3 zones 4680 points, extra week 2040 points. The points will be credited your account by November.
    https://www.wideroe.no/en/tickets/explore-norway-ticket

2. mha321

mha321 Medlem

Ah point. Jag glömde deras explore Norway, den kan vara väldigt bra värde. Deras vanliga biljetter är värre....

3. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innebär den biljetten att man får 4680 poäng x1 Dvs när man köper biljetten eller är det per resa?

4. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte flyga Airbus + EBD känns tufft. Om du inte tänkt flyga ARN (antog att det var hemmabas) - Norden i SAS Boeing för 312 poäng per leg i Go till du når 90000.

B77W, adl.sthlm, airbus380.se och 4 andra gillar detta.
  5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns nog rätt många som gör det.

Sebastian Lauterbach och agehall gillar detta.
  6. Sebastian Lauterbach

Sebastian Lauterbach Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög ihop mitt EDB på just det sättet, dock i Plus och nådde först i antal flygningar.
    90 flygningar feb-nov inom Norden och bara SAS, vilket mestadels var Boeing. Så visst går det.

B77W, Canadien, Nemo och 1 annan gillar detta.
  7. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Nu är inte jag någon fena på Eurobonus men om du redan flyger över 70 segment inom norden per år så verkar det väl smartast att bara försöka få in extrasegment på några av dessa resor för att nå 90. Alternativt så gör du några extra resor med flera segment. Baspoäng får du ju inte speciellt mycket av som du reser nu så att börja jaga poäng på alla möjliga sätt låter som ett mindre effektivt sätt. Det där får du räkna lite på.

Last edited: 7 Januari 2018
    Zniper och Brandten gillar detta.
  8. Sebastian Lauterbach

Sebastian Lauterbach Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har "turen" att i princip alla mina flyg till Norge går via Oslo, så de flesta resor ger 4 flygningar. Då går det ganska snabbt att få ihop EBG och EBD :D

Von Wiffen gillar detta.
  9. Excited4Points

Excited4Points Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som någon som vill nå EBG så fort som möjligt verkar det ju onekligen som att det är long haul som gäller för att nå EBG eller EBD.

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ja sas longhaul är helt klart billigaste sättet att bli ebg/ebd tillsammans med kreditkorten.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!