Senaste nytt

Vilket Skyteam bonusprogram ska man välja?

Dr. Miles

Expert
Som henrik l skrev det beror på helt hållet hur ditt resemönster ser ut.

Om du reser enbart med billiga ekonomiklass biljetter, rekommenderar jag Delta SkyMiles även om jag inte gillar Deltas ledningar.
 

Jacob

Medlem
Varmt välkommen till BusinessClass.se conman!

Det skulle underlätta om du berättade lite om dig själv och dina resvanor.
-Hur ofta reser du?
-Med vilka flygbolag?
-Reser du mestadels i economy eller business class? På billiga eller dyra biljetter?
-Någon som är särskilt viktigt för dig i bonusprogrammet? Bonusresor? Tillgång till lounger? Att kunna uppgradera?
 

agehall

Medlem
Konstaterade int Gnopps för ett tag sedan att OK Plus var dåligt när man ville ta ut sina poäng i form av awards?
 

agehall

Medlem
Det här är nog en sista spik i FBs kista: Delta Skymiles vs. Flying Blue for Skyteam Awards – Which is Better? | The Points Guy

Just nu ångrar jag att jag satsade på FB i år. Nu måste man börja från scratch med Skymiles om man vill komma upp i Gold.

Det där är ju ett år gammalt. Och ganska snedvridet. Visst, FB är inte det ultimata bonusprogrammet, men bor man i skandinavien är chansen rätt stor att det är ett av de bästa programmen. Deras awards suger eftersom man får betala en smärre förmögenhet i bränsletillägg. Men om man flyger med dem i övrigt och vill kunna använda poäng för att uppgradera så är det väldigt smidigt att ha FB.

Bor man i USA, så tror jag att man med fördel använder de amerikanska programmen, inte minst pga alla signup-bonusar man kan få. Lite churn på sina kreditkort och vips har man ju tjänat flera hundra tusen poäng... Dessutom är ju chansen större att man flyger med programmens "egna" carriers och att man då får extra förmåner.
 

Dr. Miles

Expert
Just nu ångrar jag att jag satsade på FB i år. Nu måste man börja från scratch med Skymiles om man vill komma upp i Gold.

Om du har inkomst i Japan eller kan fixa något slags kapitalgaranti hos bankkonto i Japan, kan du skaffa Delta SkyMiles American Express Gold kort och det ger Gold Medallion status direkt på köpet. ;)

Mer info kan du läsa i den här tråden.
http://www.businessclass.se/skyteam...ort-ger-skyteam-elite-plus-status-direkt.html
 

Gnopps

Medlem
Reser du mestadels på dyra ekonomibiljetter eller i affärsklass är Flying Blue ett acceptabelt program. Reser du billigast möjligt är Delta Skymiles ett bättre alternativ. Inget av dessa program är några drömprogram dock.

Czech Airlines OK PLus var toppen förr i tiden men nu rekommenderar jag det inte. De har infört en hel del försämringar, bla förfaller numera alla poäng 24 månader efter intjänandedatum. Den enda fördelen de har kvar är att du alltid tjänar enligt vilken kod ditt flyg har. Dvs, det spelar ingen roll vem som utför flygningen, om det är en partner eller ej.
 
Toppen