Senaste nytt

Vilket reward program ska man satsa på i Norden resp. internationellt??

Wyll

Medlem
Jag gillar verkligen Hilton och har varit riktigt nöjd där men då dem lämnar CPH blir det svårt att nå diamond för mig och då tänkte jag köra på ett program som ger gold for life. Det verkar som Nordic och Marriott blir bäst. Jag har status matchas till gold på båda redan och de tillfällen jag besöker andra städer kommer det bli hotels.com via refunder.

Sen får vi se om hilton kommer tillbaka men nu blir det nog Marriott tills jag e Gold for life där åtminstone.

Tack för alla svar :)
 
Snor tråden lite. Om man mer eller mindre enbart kommer bo i Stockholm och är intresserad av att hålla kostnaderna nere men ändå samla poäng till någon större kedja vad skulle ni rekommendera då? Är Diamond i Best Western Rewards och CCG för tillfället.
 
Jag kommer inom kort börja resa mycket i tjänsten, endast i Sverige. Står och väljer mellan Elite och Choice.
Elite ger eurobonuspoäng vilket inte Choice gör. Däremot så har Choice hotell i fler skandinaviska länder. Vilket slår högst? Är det ett bra val att aktivt välja bort Choice för att de inte ger Eurobonus?
 
Är det ett bra val att aktivt välja bort Choice för att de inte ger Eurobonus?

Om man verkligen vill ha Eurobonuspoäng går det att få på Nordic Choice också. Dock till en mycket dålig kurs. Det du gör då är att visa upp ditt Coop kort istället för NCC. Coop poängen går sedan att växla till Eurobonus. Gör man på detta sätt erhåller man 100 EB för en hotellnatt som kostar 1000kr hos Choice.

Ingen jag skulle rekommendera då det är betydligt bättre värde i NCC poängen. Personligen gillar jag Choice, tycker oftast att det är väldigt trevliga hotell. Även om värdet på deras poäng i form av övernattningar har gått ned. Är NCC guld.
 

Jönsson

Medlem
Jag kommer inom kort börja resa mycket i tjänsten, endast i Sverige. Står och väljer mellan Elite och Choice.
Elite ger eurobonuspoäng vilket inte Choice gör. Däremot så har Choice hotell i fler skandinaviska länder. Vilket slår högst? Är det ett bra val att aktivt välja bort Choice för att de inte ger Eurobonus?
Scandic verkar egentligen vara det du borde satsa på. De ger nog mest tillbaka per spenderad krona med 500 eurobonuspoöng / natt. Scandic har dessutom flest fastigheter i Norden.
 

Jönsson

Medlem
Fast Scandic är typ lika kul som att gå till tandläkaren om man har riktigt dåliga tänder. Det är dyrt och du får inget som TOP-floor
Nej det är inget speciellt skoj på top floor men jag tror ändå att du får tillbaka ungefär samma värde som genom andra bonusprogram om du räknar tex poängintjäning på både Friends och Eurobonus eller Prio. Eurobonuspoöngen är i en jämförelse dessutom överlägset högst per krona. Man får faktiskt ofta fler EB-poäng per krona på Scandic än om man flyger SAS. :)

Dessutom får man faktiskt uppgraderingar på Scandic, om det nu är det man vill ha, även om det inte står som förmån. Är ingen speciellt flitig scandicmedlem, bor mest på Nordic choice i Sverige, men jag har nog ändå fått uppgraderingar på ca 30% av vistelserna. Kan iofs bero på att det blir mest helger med familjen på scandic. De känns mest familjevänliga.

Totalt sett tycker jag inte att Scandic Friends är ett riktigt så svagt program som många menar att det är. Det beror helt enkelt på vad man värderar.
 

rvarttinen

Medlem
Själv har det mest blivit med SPG och i andra hand SLH (som har ett par hotell i Sverige) och i tredje Best Western (som har en del hotell runt om i Sverige). Bor sällan på hotell i Sverige, men när det blir så finns t.ex. Dorsia (SLH) i Göteborg och Best Western Plus Kalmarsund Hotell i Kalmar. Har bott en del på Accor hotell (Mercure, Sofitel, Pullman, etc.), men det var ett tag sedan nu och kontot ligger på noll. De har dock en hel del hotell runt om i världen och några riktigt trevliga i t.ex. Paris. De tycks inte ha så många hotell längre i Sverige dock (bara Ibis?).

Som boendes i Stockholm har jag faktiskt bott ett par veckor på Sheraton Stockholm :) - det var när vi renoverade lägenheten och det var ett utmärk "andra hem". Hade en hel del poäng då ...

Liten not om SLH: de har en del mycket trevliga hotell lite var stans; t.ex. Nimb i Köpenhamn.
 
Toppen