Senaste nytt

Vilket plan flyger SK 901 på min bokning?

1) När du bokar så långt fram kan allt hinna ändras flera gånger.
2) Borde inte de flesta maskiner vara uppgraderade då, inkl A343?

Jo det tycker jag med men tycker det är konstigt att dom inte säljer några Plus biljetter om det är den uppgraderade kärran och det gäller samtliga avgångar jag tittat på i juni för den flighten.

Sant, till mitt försvar försöker jag bara få min väninna att inse att Norwegian inte är billigare än SAS därav sidan. Skulle aldrig boka DY framför SK ;)
 

palmen

Moderator
2) Borde inte de flesta maskiner vara uppgraderade då, inkl A343?
Ska de uppgradera alla A340 nu? Tidigare så var planen att bara 3 plan skulle uppgraderas. Enligt denna sida står det fortfarande bara att 3 ska uppgradears SAS New Cabin | Scandinavian Traveler

Jo det tycker jag med men tycker det är konstigt att dom inte säljer några Plus biljetter om det är den uppgraderade kärran och det gäller samtliga avgångar jag tittat på i juni för den flighten.

Sant, till mitt försvar försöker jag bara få min väninna att inse att Norwegian inte är billigare än SAS därav sidan. Skulle aldrig boka DY framför SK ;)
Tycker också det ser lite konstigt ut, kan vara så att SAS i dagsläget inte vet om de kommer att flyga med en A330 eller LAN-planet (som är en A340) och därmed reserverar sig och inte säljer plus ännu utifall att man kommer att använda LAN-planet på denna sträcka i juni. Så länge det blir med en A330 så är det garanti för ny kabin åtminstone.
 
Så här ser det ut när jag ska seata. Utgår från att det är nya kabinen här i allafall även om det ju kan ändras sen ;) Tanken slog mig som du säger Palmen att dom säkert inte vet vilken kärra det blir. Det var väl LAN kärran förra sommaren så det ligger kanske kvar. Det blir väl och chansa helt enkelt eller boka om till ekonomi ett par dagar senare med den tidiga avgången som känns mer säker. Åker nog faktiskt hellre ekonomi i den nya kabinen (då en av oss kommer ha ekonomibiljett oavsett om inte Optiontown är snälla) än Business i LAN kärran som jag redan åkt. OT. får man lov att göra optiontown på award biljett även om det inte är för poängen? Tänkte om vi bokar oss på den tidiga kärran och skulle vilja testa Plus kan det vara värt det bara för att få prova kabinen (Business utan poäng är uteslutet)
 

Attachments

  • Skärmavbild 2015-09-15 kl. 07.30.06.png
    Skärmavbild 2015-09-15 kl. 07.30.06.png
    158,7 KB · Visningar: 311

AABack2ARN

Medlem
Med tanke på att Privatair-planet skall användas på SK901/902 i alla fall i vinter kanske denna fråga fick en helt ny förklaring? Det kan bli en stor överraskning om vilket plan du får resa med ;)
 

palmen

Moderator
Så här ser det ut när jag ska seata. Utgår från att det är nya kabinen här i allafall även om det ju kan ändras sen ;) Tanken slog mig som du säger Palmen att dom säkert inte vet vilken kärra det blir. Det var väl LAN kärran förra sommaren så det ligger kanske kvar. Det blir väl och chansa helt enkelt eller boka om till ekonomi ett par dagar senare med den tidiga avgången som känns mer säker. Åker nog faktiskt hellre ekonomi i den nya kabinen (då en av oss kommer ha ekonomibiljett oavsett om inte Optiontown är snälla) än Business i LAN kärran som jag redan åkt. OT. får man lov att göra optiontown på award biljett även om det inte är för poängen? Tänkte om vi bokar oss på den tidiga kärran och skulle vilja testa Plus kan det vara värt det bara för att få prova kabinen (Business utan poäng är uteslutet)
Se inlägg från @AABack2ARN kan mycket väl vara så att det eventuellt blir med det plan som i dagsläget går till Houston.
Det är i alla fall i dagsläget nya kabinen på bilden du bifogat.
En award-biljett ska inte gå att uppgradera mig veterligen, men har för mig att några rapporterat att de lyckats i alla fall med poänguppgradering eller med cash på flygplatsen. Det är dock inget jag kan bekräfta eller är 100% säker på.
Tror nog att du hur som helst får avvakta lite vad som händer innan man kan ge ett bättre svar på vilket plan det kommer bli på dina datum, men det finns chans/risk för att det är en B737 i alla fall.
 
Med tanke på att Privatair-planet skall användas på SK901/902 i alla fall i vinter kanske denna fråga fick en helt ny förklaring? Det kan bli en stor överraskning om vilket plan du får resa med ;)

Vad är detta för plan? Om det är Houston planet så har den väl bara Business säten så då borde dom ju inte sälja GO heller ;)

Klistrar in SAS officella svar iaf. Det stödjer ju alla teorier här inne :), dock ringde jag tillbaka för att höra vilket som troligtvis skulle användas och fick som svar att han tydligen kunde boka in Plus säten om han försökte på "annat sätt" och därför menade han att det skulle vara nya kärran. Dock var det inget jag kunde boka upp enligt honom. Det är väl helt enkelt vänta och se som gäller.

Hej!

Nu har vi undersökt din fråga om SK901 i juni nästa år. I nuläget är det inte 100% bestämt vilket flygplan som ska gå på den rutten, därför säljer vi bara Go eller Business då det kan hända att Plus-kabinen inte finns ombord.

Önskar en trevlig dag och välkommen åter!

Mvh SAS
 
Last edited:
Ta
Se inlägg från @AABack2ARN kan mycket väl vara så att det eventuellt blir med det plan som i dagsläget går till Houston.
Det är i alla fall i dagsläget nya kabinen på bilden du bifogat.
En award-biljett ska inte gå att uppgradera mig veterligen, men har för mig att några rapporterat att de lyckats i alla fall med poänguppgradering eller med cash på flygplatsen. Det är dock inget jag kan bekräfta eller är 100% säker på.
Tror nog att du hur som helst får avvakta lite vad som händer innan man kan ge ett bättre svar på vilket plan det kommer bli på dina datum, men det finns chans/risk för att det är en B737 i alla fall.

Är det Privat Air som är en B737? Är detta en fördel eller nackdel att flyga med denna om någon här inne provat?
 

Agö

Medlem
Vad jag förstår kommer privatAir-planet att konfigureras om så att det blir både Go och Business när det sätts in till New York.
Inte från start. Men väl efter nyår.

The route is operated by PrivatAir on behalf of SAS with a Boeing 737 that up until the end of the year will be configured with Business seats only, 44 seats. The aircraft will then be reconfigured with 20 Business seats and 66 Go seats. The service will correspond to a full SAS inflight product to overseas destinations except with an iPad entertainment system.

SAS introduces double daily departure to New York | SAS
 
  • Gilla
Reactions: jth
Toppen