Senaste nytt

Vilket Marriott för fria nätter.

Theil

Medlem
Är Platinum Elite medlem och har 7st suite nätter att plockat ut. Tänkte först en tripp till Miami men har kommit på bättre tankar då det bara är standard Suits man får. Tror inte uppgrades ingår med poäng nätter?

Så tips på bra Marriott hotell i värmen där det är fina sviter?
 

JacobGBG

Medlem
Marriott är världens största hotellkedja. Kan du smalna av det lite? Som t.ex. nyttjar du en flygaward, på vilket program då? (så man vet var du smidigt kan resa) Vilka datum? Åker du ensam, med partner och familj etc etc
 

henrik l

Medlem
Marriott är världens största hotellkedja. Kan du smalna av det lite? Som t.ex. nyttjar du en flygaward, på vilket program då? (så man vet var du smidigt kan resa) Vilka datum? Åker du ensam, med partner och familj etc etc

Kan väl lägga till vad som är dina prioriteringar, tjusig svit, bra lounge, schyst pool etc. Själv har jag t ex bott på samtliga Marriotthotel i Bangkok, 16 st (är Platinum) och har blivit uppgraderad till svit på 12 av dem. Beroende på vad du prioriterar skulle nog mina svar se lite olika ut:)
 

JohnR

Medlem
Med Marriott väljer du ju vilka sviter du vill använda dina "suit awards", inte begränsat till standardsviter. Oavsett hotell finns det ju inga garantier att du blir uppgraderad.
 
Upgrades ingår även ifall du bokar med poäng. Fick en junior suite på Mauritius i början på januari när jag bokade med poäng och har haft samma upplevelse alla andra gånger jag bokat med poäng faktiskt.
 

Glenn E

Medlem
Jag har bokat JW Marriott Dadonghai Bay i Sanya imorgon i 5 nätter på poäng.
Hyfsat värde tycker jag 16000 poäng per natt är väl cirka 128 usd. Priset på billigaste rummet 1545 cny - 230 usd.
Jag applicerade även 5 svituppgraderingar som gick igenom och svit med balkong - inte terass kostar 2899 cny - 430 usd per natt.
Till saken hör att jag bodde där 4 gånger 2020 och aldrig fick en svit.
108 m2 så rätt stor svit dessutom :)
2A6F56A4-5675-4FC1-A997-D091A1C214C7.png
0F0DC9D7-6D32-4F5E-8F96-CB9A10BB59F7.png
 

JacobGBG

Medlem
Jag har bokat JW Marriott Dadonghai Bay i Sanya imorgon i 5 nätter på poäng.
Hyfsat värde tycker jag 16000 poäng per natt är väl cirka 128 usd. Priset på billigaste rummet 1545 cny - 230 usd.
Jag applicerade även 5 svituppgraderingar som gick igenom och svit med balkong - inte terass kostar 2899 cny - 430 usd per natt.
Till saken hör att jag bodde där 4 gånger 2020 och aldrig fick en svit.
108 m2 så rätt stor svit dessutom :)

Väll värd efter din insats!

Hur många poäng har hela kinaäventyret givet egentligen?
 

Glenn E

Medlem
Jag kan nog tillägga att utan businessclass.se hade jag inte haft upplägget att bo på hotell i 3 1/2 år i Shanghai.
Det är väldigt dyrt att hyra bra lägenheter i Shanghai och hotell är faktiskt billigare om man räknar allt man får tillbaka i poäng och gratis mat städning el gas vatten osv. Plus att det är bara att checka ut och lämna när det är dax att åka hem och allt jag har här får plats i tre resväskor och som SAS Diamantkund får jag med mig allt hem gratis.:)

Edit: och nu har jag noll kostnad i Shanghai och nästan noll kostnad här pga att jag använder poängen. Efter JW Marriott blir det 9 nätter på Pullman Oceanview hotel i Sanya för poäng. Jag har alltid hittills fått en svit där fast jag alltid bokar det billigaste rummet. Skulle jag inte få det har jag 5 svitnätter jag kan använda. Det går numera mycket lättare att använda dem.
 
Last edited:
Toppen