Senaste nytt

Vilket kort ska jag välja?

agehall

Medlem
Den där rutten ger ju minst fem kvalificerande flighter. Om du flyger den ofta, så lär du ju kvalificera dig till EBG bra mycket fortare än 9-10 månader tack vare den löjligt låga gränsen på 40 flighter med SK. Vill du dryga ut dina flighter borde du kunna routa dig via OSL ibland också.
 

agehall

Medlem
Du får dessutom dubbel nytta av det; om du tar lite fler flighter istället för att sitta i loungen så saknar du inte loungen och får snabbare tillgång till den.. ;)
 

Unicornone

Medlem
just nu är det ju extra förmånligt att skaffa EB/Amex på Arlanda, 10k välkomstpoäng och 40p/100:- intjänande... det var väl på någon mer fpl samt en tidsperiod innan intjänandet blev de normala 20p/100:-

Nej, jag är inte bitter -bara avundsjuk...
 

ACervin

Medlem
Håller med Agehall om att lounger är inte den mest betydelsefulla delen av EBG. Det kan till och med vara tråkigt att sitta i loungen jämfört med en myllrande bar i något trevligt hörn av en flygplats. Och internet börjar ju bli gratis tillgängligt på fler flygplatser. Nu senast CPH. Nej det är i första hand fast track security och om man checkar in bagage manuellt att man slipper köa oavsett bokningsklass. Vid enstaka tillfällen är det förstås också prioritet vid förseningar och inställda flyg. Nej, livet i loungen är betydligt överdrivet och sprit kan man ju inte hälla i sig varje gång man flyger i jobbet.
 

widde

Medlem
Sådärja, lättlurad som jag är surrade jag lite med AMEX nasarna på Landvetter precis. Signade upp mig för AMEX+EB.

10000 poäng i startbonus.
40poäng per 100sek i tre månader.
ett par vouchers för att komma in i SAS business lounger

Åkte dock på årsavgiften direkt 1000sek, tycker dock att 1000p plus 40p/100sek var klart värt det!
 
Toppen