Senaste nytt

Vilket hotell skulle ni välja i Hong-Kong?

nota bene

Medlem
Kan varna att poolen på Conrad är stängd för renovering till 5 Feb enligt plan - står på deras hemsida. För övrigt är även poolen på Le Meridien Cyberport stängd hela Januari (fick jag uppleva förra veckan). Verkar vara lågsäsong på badande så de passar på med underhåll.

Har varit på bägge hotellen när vänner bott där - skulle själv välja Conrad om du har loungeaccess (och det har du ju).
 

HON-II

Medlem
Någon som testat Grand Hyatt Hong Kong? Bokade en vistelse där i april tack vare den "nyvunna" statusen.

Grand Hyatt har väldigt fina rum som ligger direkt vid vattnet med jättefin utsikt både mot Kowloon och Central (då rummen är lite vinklade). Loungen och också av det bättre slaget. Skall leta reda på lite bilder på rum.
 

HKG Flyer

Medlem
Hej, drar en två nätters i Feb jag med, men har valt ett club rum på the kowloon. Betalade ca 2900kr för två nätter, vilket får ses som mycket bra! Har dock ingen erfarenhet av hotellet från tidigare, dock är läget enligt mig toppen :)

Jag gjorde några nätter där för några år sedan och gillade det. En ok liten club lounge med dryck och snacks som varierar under dagen, skaplig utsikt vill jag minnas även om Peninsulas torn skymmer lite. Man blir eskorterad till en lugnare separat del av frukostmatsalen vilket är trevligt.
Prisvärt tycker jag som normalt inte bor på 5* eller club våningar.
 

Homer

Medlem
@agehall - Conrad Macao är ett mycket nyare hotell som är mycket påkostat och "flashy". Lobby och en del faciliteter (bl.a. bar) är designade med mycket bling-bling för att göra intryck och imponera, något som tillfredställer den kinesiska smaken. Rummen är väldigt fina på båda ställena. Lobbyn i Hong Kong är mer klassisk och sober. Conrad Hong Kong har många mer år på nacken - det var ett av de första hotellen i Conrad serien, när märket lanserades. Det som är häftigt i Conrad Hong Kong är utsikten, fr.a. Harbour View. Från loungen i Hong Kong har man en mycket fin sådan.

Äpplen och päron, Conrad Macau kostar en bråkdel av vad HK, ibland 1/3.
 

ahh

Medlem
Kan tipsa om att ICON nu har en flash sale (bokning senast 2 maj 2016, gäller vistelse till och med 11 september 2016). 2200 HKD per natt för club-rum (vilket inkluderar lounge (complimentary afternoon tea och drinkar/champagne på em/kväll). Bokar man minst 2 nätter får man även complimentary pickup från flygplatsen.
 
Toppen