Senaste nytt

Vilket hotell skulle ni välja i Hong-Kong?

RobHK

Medlem
Har även hört att Sevva, Upper House & Hutong är bra krogar också.
Sedan brunch på Ritz :) men vi ska nog hinna klämma in Shangri La där mellan också :)

Sevva är mer ett drink-ställe med grym roof-top bar. Cafe Too är bara för maten! Upper House har också riktigt schyst miljö med fina vyer ifrån baren längst upp. Hutong tycker jag är lite over-rated på matsidan, men de har fantastisk utsikt. Jag skulle äta Kina-mat någon annanstans och om du vill ha samma utsikt så finns en väsetländs/japanes restaurang av samma grupp, en våning ovanför Hutong som heter Aqua.
 

Magnus_K

Medlem
Sevva är mer ett drink-ställe med grym roof-top bar. Cafe Too är bara för maten! Upper House har också riktigt schyst miljö med fina vyer ifrån baren längst upp. Hutong tycker jag är lite over-rated på matsidan, men de har fantastisk utsikt. Jag skulle äta Kina-mat någon annanstans och om du vill ha samma utsikt så finns en väsetländs/japanes restaurang av samma grupp, en våning ovanför Hutong som heter Aqua.
Tack för inputen!
Kanske får köra en extended stay märker jag :)
 

RobHK

Medlem
OK, börjar bli gränsfall men då borde fortfarande vara tillräckligt varmt i luften och vattnet. Får ni en solig dag, på med badbrallorna, fram med solsalvan och sätt er i en taxi ifrån hotellet och säg att ni vill till Shek O beach. Riktigt soft efter en utekväll och ligga och dega i en solstol på beachen. Vattnet bör vara riktigt svalkande 22-23 grader.
 

Magnus_K

Medlem
OK, börjar bli gränsfall men då borde fortfarande vara tillräckligt varmt i luften och vattnet. Får ni en solig dag, på med badbrallorna, fram med solsalvan och sätt er i en taxi ifrån hotellet och säg att ni vill till Shek O beach. Riktigt soft efter en utekväll och ligga och dega i en solstol på beachen. Vattnet bör vara riktigt svalkande 22-23 grader.
Låter soft!
Ska ta med det i beräkningarna.
 

Magnus_K

Medlem
PMa gärna kontaktuppgifter och namn till din kontakt där, med det priset skulle jag ta FS alla dagar i veckan i Hong Kong! :)
Ska se om dom skrev under med namn jag sköt först ett mail till conciergen eftersom dom inte hade mailadress till reservation teamet lokalt utan pekade på global reservation.
Sedan fick jag svar från reservation teamet. Återkommer, har det på jobbet.
 
  • Gilla
Reactions: FCT
Toppen