Senaste nytt

Vilket hotell ska jag välja i Bangkok vid transit?

Brandten

Medlem
Novotel Bangna kanske? Jag valde det för kriterierna 1, 2 och 5 ovan. Har fortfarande natten framför mig så kan inte recensera ännu.
Jag rekommenderar också Novotel Bangna.
Det klarar kriterie nr 4 också då det ligger bara några minuter från IKEA som har köttbullarna åt dig också
Ser också bra ut. Billigt och bara 25 min bort. Förhoppningsvis stora chanser för uppgradering som Platinum men inget krav.
 
Jag har bott på Novotel Bangna ett antal gånger och trivs bra där. Det ligger dock lite tråkigt till, men när det gäller kriterierna ovan så är det absolut ett bra val.

Om du gillar mat från mellanöstern så finns det en restaurang med Israelisk mat på bara några minuters gångavstånd från hotellet. Du får gå till det ganska tråkiga affärscentret/bostadshuset på andra sidan den stora gatan som går utanför hotellets infart. Kommer inte ihåg namnet.

Restaurangen heter Mama och nedan kommer lite bilder. Maten är inte särskilt kryddstark, men god.

DSC_0447.JPG


Bilder på menyn. (Förlåt för bildernas dåliga kvalitet)
DSC_0443.JPG
DSC_0444.JPG
DSC_0445.JPG


Lite matbilder.

DSC_0437.JPG


DSC_0439.JPG


Interiör
DSC_0434.JPG


Och om IKEA är viktigt, så har de IKEA bestick. ;)

DSC_0441.JPG
 

Brandten

Medlem
Funkar ju ändå. De ser ju att du är Platinum på bokningen. Är jag med i Bangkok på torsdag men bor på Sofitel Sukhimvit
Trevligt! Jag har inte bokat något än och är fortfarande lite sugen på Radisson och fylla på kontot med lite mer poäng. Det ligger ju bara några hundra meter från Sofitel.

Det enda jag undrar är hur trafiken är på väg från flygplatsen kl1830 och till flygplatsen kl0700 från tex området där Radisson ligger?

Edit: Sorry blev OT skulle postat detta i min andra hotelltråd.
 

Brandten

Medlem
Möjlig trafik på morgonen gjorde att jag bokade på Novotel på flygplatsen. Skönt att bara vakna och gå över till loungen direkt, istället för att vakna och sitta 1-2h i bilkö för att sedan stressa till gate. Såg dessutom att det fanns en pool med möjlighet för fin vy över start/landning på flygplatsen. :)

Om tiden tillåter (har ett möte kl19:30-2030 lokal tid) så kommer jag ta mig in till centrala delar för lite mat och dryck.
 

jumbooze

Medlem
Nu när jag testat airside miracle hotell så skulle jag nog säga att det enda som var bra är att man inte behöver gå igenom security...
 

Brandten

Medlem
Direkt utanför ankomsten stod bilen till Novotel och väntade. Efter 6 minuter bilfärd (skulle ta 10 minuter att gå sa Airport Information) så kom jag fram till ett stort, rent och fräscht hotell!

Blev direkt eskorterad till VIP Loungen där man förberett allt (vet inte vad), serverade välkomstdrink och berättade att jag blivit uppgraderad från Superior till Executive: " Relax and focus. The Premier Floor room treats you like a VIP with access to the Lounge including breakfast, evening cocktails and 25% off our spa services."

20170817_181323.jpg
 
Direkt utanför ankomsten stod bilen till Novotel och väntade. Efter 6 minuter bilfärd (skulle ta 10 minuter att gå sa Airport Information) så kom jag fram till ett stort, rent och fräscht hotell!

Blev direkt eskorterad till VIP Loungen där man förberett allt (vet inte vad), serverade välkomstdrink och berättade att jag blivit uppgraderad från Superior till Executive: " Relax and focus. The Premier Floor room treats you like a VIP with access to the Lounge including breakfast, evening cocktails and 25% off our spa services."

Visa bifogad bild 66515

Jag ska dit om 3 veckor. Hade du förbokat bilen? Complimentary?
 
Toppen