Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

mha321

Medlem
Håller med. Det lär ju vara bland annat för att det är ett fd embassy suites som gjordes om till Conrad när Goldman flyttade in bredvid. Hotell med enbart sviter finns det inte så många i nyc...

Jag har kollat på Conrad det ser fint ut men priserna ligger en bit över vår smärtgräns, jag kollade på Hilton Midtown är det någon som bott där ?
Conrad brukar ofta kunna ha riktigt bra priser dels på korta stays och särskilt över weekend. Kan vara värt att undersöka om du har intresse av att hotell-hoppa. Någon gång har det också gått att få ner priset ordentligt genom att blanda paid stays och awards, som sedan "slås ihop" vid incheckningen.

Har tyvärr ingen input om Hilton midtown.
 

Johanna

Medlem
Väljer mellan DoubleTree by Hilton Hotel Metropolitan och Waldorf. De har samma pris. Vilket är bäst? Hur vanligt är det att de sänker priserna närmare i tid?
 

Andreas.Net

Medlem
Jag är lite kluven, jag har bokat Hilton Midtown för vår New York vistelse i maj, jag har dock inte läst några bra recensioner av detta hotell och jag funderar på att boka något annat.

Det jag är ute efter är ett Hilton som ligger bra till och där jag kan boka i prisnivån 300-350 dollar per natt, och eftersom jag är HHD så hoppas jag naturligtvis på uppgradering.

/Andreas
 

Senator

Moderator
Hilton Midtown undviker jag så långt jag kan om inte priserna är avsevärt mycket billigare. Senaste jag bodde var väl rummet ok, men det kan innebära 30-40min väntan på hissar på en dag.

Loungen är inget att hänga i granen, och det blev inte bättre av att flytta den ner.. Men allt beror på vad syfte är med hotellet. Är det enbart en säng och en dusch som gäller och man är ute hela dagen funkar det. Förväntas det långa, lugna frukostar, tysta eftermiddag själva är det helt fel hotell. Om jag inte minns fel är det NYC största hotell..
 

Andreas.Net

Medlem
Hilton Midtown undviker jag så långt jag kan om inte priserna är avsevärt mycket billigare. Senaste jag bodde var väl rummet ok, men det kan innebära 30-40min väntan på hissar på en dag.

Loungen är inget att hänga i granen, och det blev inte bättre av att flytta den ner.. Men allt beror på vad syfte är med hotellet. Är det enbart en säng och en dusch som gäller och man är ute hela dagen funkar det. Förväntas det långa, lugna frukostar, tysta eftermiddag själva är det helt fel hotell. Om jag inte minns fel är det NYC största hotell..
Vad rekommenderar du om man vill ha lungna frukostar och vill kunna spendera tid på rummet ?
 

Senator

Moderator
Jag har ingen erfarenhet av Hilton Times Square men det kanske är ett alternativ.

Jag bor numera nästan enbart på Hilton Fashion District i New York. Jag har bott där ca 15-20 nätter senaste 15 månader. Det har varit kombination av pris, läget, personalen samt frukosten som får mig att återvända. Den stora nackdelen är storleken på rummen som alla är rätt små även för NYC. Jag tror @Golfkillen var rätt nöjd och kanske jag sålde in frukosten lite väl hårt till @telelina med tanke på att hon och jag har helt olika preferenser gällande mat, men hon verkade rätt nöjd med bemötande

NYC är den destination jag använder hotellet minst. Man är ju ute hela dagen
 
Toppen