Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Hafermann

Medlem
Jag bodde senast på Millenium Hilton Downtown. Trevligt hotell och granne med Oculus vilket gör det väldigt smidigt att ta sig runt på Manhattan.
 

GOTBound

Medlem
Jag sonderar terrängen för en ev. kommande New York resa i februari av typen långweekend.
Jag är ute efter promenadavstånd till bra ölställen och ställen med bra burgare, jag har läst de senaste posterna i tråden om hotell förslag men jag tar gärna emot förslag på fler Hilton hotell.

Nära till turistattraktioner är inte nödvändig men området skall ha en bra vibe. Budget ca $150 natt, jag blev förvånad över de relativt låga priserna i februari. Frukost inte då nödvändigt då Hilton US kör med värdekuponger nu mer. Jag planerar att resa ensam, är Diamond tier.

Jag tar även gärna emot tipps på bra sportbars som visar Super Bowl, eller visar och visar, har ett bra Super Bowl party-koncept [jag vet att de bästa är hemma hos någon men det känns inte som ett option här].
 
Last edited:

NotSas

Medlem
Jag sonderar terrängen för en ev. kommande New York resa i februari av typen långweekend.
Jag är ute efter promenadavstånd till bra ölställen och ställen med bra burgare, jag har läst de senaste posterna i tråden om hotell förslag men jag tar gärna emot förslag på fler Hilton hotell.

Nära till turistattraktioner är inte nödvändig men området skall ha en bra vibe. Budget ca $150 natt, jag blev förvånad över de relativt låga priserna i februari. Frukost inte då nödvändigt då Hilton US kör med värdekuponger nu mer. Jag planerar att resa ensam, är Diamond tier.

Jag tar även gärna emot tipps på bra sportbars som visar Super Bowl, eller visar och visar, har ett bra Super Bowl party-koncept [jag vet att de bästa är hemma hos någon men det känns inte som ett option här].
Du kan ju testa att boka AirBNB och i bästa fall få en bra host som kanske vet om något party du kanske kan joina.
 

Maja

Medlem
Embassy Suites by Hilton New York Manhattan Times Square var pre corona ganska trevligt, men de kör med ofoget att ta ut Daily Mandatory Urban Destination Charge will be added to the room rate and includes: Premium guest internet access; daily $25 food and beverage credit for use in all hotel outlets (including Corner Pantry); daily $10 self-parking credit. Burgare som gick att beställa i baren var helt okej, men jag har ätit bättre burgare, men även en hel del som varit bra mycket sämre.

Martinique New York on Broadway, Curio Collection by Hilton gillade jag pre corona. Frukosten serverades dock i källaren, men det är ju överspelat nu sedan de införde sina värdekuponger istället.

The Bernic Hotel New York City, Tapestry Collection by Hilton hade riktigt fräscha rum när jag bodde där i juni 2019. Välkomnades med ett glas prosecco när jag checkade in. Frukosten hos Allora som ligger vägg i vägg var dock urusel. Har själv en ny bokning där i december och försöker få klarhet i om värdekupongerna gäller hos Allora (italiensk restaurang) för lunch/middag och om det är $12 eller $15 dollar som gäller där. Har ej fått någon svar än.

Om det är en sån bra vibe som du efterlyser i något av områdena för följande hotell vet jag inte riktigt. Vet inte vad du lägger i vibe och tror att läget är ganska förändrat på Manhattan after Covid så att säga.

Tänk på att det är Alla hjärtans dag i samband med Super Bowl-helgen och att rumspriserna kan stiga rätt rejält just den dagen så planera dina datum när du åker.

Själv är jag i LA samma helg och insåg att finalen går där = var utsålt redan i somras i stort sett varenda hotell alternativt snuskigt dyra hotellrum just över helgen med 30 dagars avbokning för att få fri avbokning etc.


 

NotSas

Medlem
Har själv en ny bokning där i december och försöker få klarhet i om värdekupongerna gäller hos Allora (italiensk restaurang) för lunch/middag och om det är $12 eller $15 dollar som gäller där. Har ej fått någon svar än.
Ja, $3 är ju en vattendelare. Vi får verkligen hoppas att det är $15.
 

Doctor-X

Medlem
Jag sonderar terrängen för en ev. kommande New York resa i februari av typen långweekend.
Jag är ute efter promenadavstånd till bra ölställen och ställen med bra burgare, jag har läst de senaste posterna i tråden om hotell förslag men jag tar gärna emot förslag på fler Hilton hotell.

Nära till turistattraktioner är inte nödvändig men området skall ha en bra vibe. Budget ca $150 natt, jag blev förvånad över de relativt låga priserna i februari. Frukost inte då nödvändigt då Hilton US kör med värdekuponger nu mer. Jag planerar att resa ensam, är Diamond tier.

Jag tar även gärna emot tipps på bra sportbars som visar Super Bowl, eller visar och visar, har ett bra Super Bowl party-koncept [jag vet att de bästa är hemma hos någon men det känns inte som ett option här].

Bodde på The Renwick Hotel, Curio Collection, november 2019. Uppgraderad då som HHG till svit. Riktigt trevligt rum, gillar läget på hotellet, dock mer osäker på om området är den ”vibe” (tror inte det), men @Senator vet jag har bott mer på The Renwick och känner till NYC bättre än jag.
Frukosten preCovid tyckte jag var bra, fick välja som HHG mellan två alternativ tror jag? som var basic, men tillräckligt bra för mig. Det enda jag inte gillade med frukosten var att det var väldigt mörkt i lokalen.
 

sembl

Medlem
Som boende i NY så skulle jag säga skippa Manhattan. Jag kan ta med dig på en riktig öltur i brooklyn på antingen till fots eller på cykel. Jag repeterar, håll dig bortabfrån Manhattan.

@palmen kan intyga att det finns många bryggerier med gångavstånd från där jag bor i Brooklyn Heights.

Bor gör du på nyöppnade Ace hotell som har både grym bar och restaurang.

Ace Hotel Brooklyn
(718) 313-3636
https://goo.gl/maps/c1yixZ3SZdx9RaHW7
 

Maja

Medlem
Ja, $3 är ju en vattendelare. Vi får verkligen hoppas att det är $15.
Det är verkligen inte den avgörande faktorn, men det är oklart om det är klassas som "selected market" eller inte. Den stora frågan är dock om man får välja vad man vill äta från Alloras kompletta meny eller om det är deras tidigare extremt värdelösa kontinentala frukost som bestod av en box med flingor, en micrad croissant och några melonbitar. Flera hotell i USA så har inte den nya vouchern ens räckt till för att motsvara en kontinental frukost så för oss som faktiskt är intresserad av att veta vad våra förmåner som HHG/HHD numera motsvarar gällande frukosten så kan det vara en högst relevant fråga.
 

Senator

Moderator
Bodde på The Renwick Hotel, Curio Collection, november 2019. Uppgraderad då som HHG till svit. Riktigt trevligt rum, gillar läget på hotellet, dock mer osäker på om området är den ”vibe” (tror inte det), men @Senator vet jag har bott mer på The Renwick och känner till NYC bättre än jag.
Frukosten preCovid tyckte jag var bra, fick välja som HHG mellan två alternativ tror jag? som var basic, men tillräckligt bra för mig. Det enda jag inte gillade med frukosten var att det var väldigt mörkt i lokalen.

Hotellet verkar fortfarande vara stängt, det får ej att boka på Hilton.com. Gäller förövrigt ett antal Hiltonhotell i NYC.

Jag tror jag kommer åka nu i slutet av november början av december. Som det ser ut kommer jag in från SFO eller LAX en torsdag och åker hem på söndagen. Gissningsvis kommer mina möten äga rum som vanligt mellan 20 - 27th Street, och 5th Ave och Park Ave. Därmed är det nog Fashion District som gäller igen om jag inte provar Martinique New York on Broadway.

Ofta är det rätt billigt att bo i NYC från ca 5:e januari till slutet av februari. Jag har nosat på under $100 natten både på Renwick och Fashion District då.

@sembl vart skall man se Super Bowl?
 

Maja

Medlem
Hotellet verkar fortfarande vara stängt, det får ej att boka på Hilton.com. Gäller förövrigt ett antal Hiltonhotell i NYC.

Det upplever jag som ett av de största problemen just nu sett till hotellbokningar i NYC. Jag har därmed garderat mig med att boka upp flera olika alternativ i december för att se vilka av dem som faktiskt har öppet när det väl är dags.

Gissningsvis kommer mina möten äga rum som vanligt mellan 20 - 27th Street, och 5th Ave och Park Ave. Därmed är det nog Fashion District som gäller igen om jag inte provar Martinique New York on Broadway.

Martinique alla dagar i veckan säger jag isf! Fashin District är rejält slitet i jmf. Mycket fräschare rum på Martinique. Frågan är ju dock om de kommer öppna igen. Har ju varit stängt väldigt länge och även rekonstruktion och lite andra ekonomiska bekymmer vad det verkar som sedan tidigare rapporterat här i tråden (eller om det var i Hilton's Price Match Guarantee-tråden).
 
Toppen