Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Senator

Moderator
Nu har jag testat Conrad New York Midtown. Rummet helt klart det bästa jag har haft på något hotell i New York, Junior Suite på Waldorf Astoria inkluderat. Återkommer med mer imorgon när jag har hunnit testa flera faciliteter som gym, frukost och kanske en cocktail i kväll.

Kan förövrigt påminna att denna veckan är som vanligt ett fynd för NYC vistelser. Hiltonhotell som Times Square under $100 per natt. Billigaste jag fick upp är HGI för $75.
 

Maja

Medlem
Nu har jag testat Conrad New York Midtown. Rummet helt klart det bästa jag har haft på något hotell i New York, Junior Suite på Waldorf Astoria inkluderat. Återkommer med mer imorgon när jag har hunnit testa flera faciliteter som gym, frukost och kanske en cocktail i kväll.

Kan förövrigt påminna att denna veckan är som vanligt ett fynd för NYC vistelser. Hiltonhotell som Times Square under $100 per natt. Billigaste jag fick upp är HGI för $75.
Attans att man måste jobba den här veckan och inte kan dra nytta av dessa priser. Får vänta till sportlovet vecka 7 och betala lite mera per natt helt enkelt.

Conrad New York Downtown, är det värt att betala en natt fredag till lördag där i jmf en natt på något av HGI som går för halva priset? Har aldrig bott på Conrad i NYC så har ingen referensram där. Tyvärr är Conrad Midtown ännu dyrare så det har jag fått stryka helt denna vända.
 

Xpressen

Medlem
Någon som har erfarenhet av Distrikt Hotel New York City, Tapestry Collection by Hilton
Bra läge (med våra preferenser) och lågt pris så vad är haken? :)

Jag bodde där 7 nätter i April. Ganska litet hotell och små rum. Perfekt läge. Förvänta dig inget överdådigt men är man i New York spenderar man väl inte mängder av tid på hotellet. Sängarna var bra och personalen var trevlig så om du är ute efter ett ok hotell med bra läge är det perfekt.
 

Senator

Moderator
Attans att man måste jobba den här veckan och inte kan dra nytta av dessa priser. Får vänta till sportlovet vecka 7 och betala lite mera per natt helt enkelt.

Conrad New York Downtown, är det värt att betala en natt fredag till lördag där i jmf en natt på något av HGI som går för halva priset? Har aldrig bott på Conrad i NYC så har ingen referensram där. Tyvärr är Conrad Midtown ännu dyrare så det har jag fått stryka helt denna vända.

Jag bokar nu mer ”situationellt”. Nu är det två vuxna, ett barn och bohag som är ute på tur Eftersom jag skulle vara borta hela dagen idag, samt att jag behövde kliva upp in 05.00 så hade jag behov att kunna ha ett stort rum för liten kille att leka, enkelt med barnvagn, enkelt med mycket bagage, nära Central Park men inte för långt till Macy’s Vi hade först tänkt boka ett stort rum på The Renwick sen kom vi ihåg hur bökigt det är med bagage och barnvagn där. Vi tror att nuvarande barnvagn inte alls skulle få plats i hissen! Sen ligger Conrad rätt fel för min del gällande affärer.

Men som dagen har varit för min sambo som har packat för lite kläder för minus 4 grader verkar det vara en hit! Vi fick också en Suite med två Queen beds som gjorde det enkelt för mig att kliva upp i tystnad i morse.

Är det värt 2,5x över The Renwick? Ja som situationen är nu. Skulle jag boka det om vi var utan barn eller jag har själv? Tveksamt för prisskillnaden eftersom jag duschar, äter frukost och sover på hotellet, i bästa fall hinner ett träningspass. Men det är ett mycket fint hotell tycker jag!
 

Tonton

Medlem
Attans att man måste jobba den här veckan och inte kan dra nytta av dessa priser. Får vänta till sportlovet vecka 7 och betala lite mera per natt helt enkelt.

Conrad New York Downtown, är det värt att betala en natt fredag till lördag där i jmf en natt på något av HGI som går för halva priset? Har aldrig bott på Conrad i NYC så har ingen referensram där. Tyvärr är Conrad Midtown ännu dyrare så det har jag fått stryka helt denna vända.

Jag gör premiär i New York 13-17 februari. Blir Hiltonhotell för mig - så vem vet, vi kanske ses där :D

Renwick Curio var prisvärt på poäng någon natt den veckan - hamnade på 42k poäng istället för 215 USD.
 

Maja

Medlem
Jag gör premiär i New York 13-17 februari. Blir Hiltonhotell för mig - så vem vet, vi kanske ses där :D

Renwick Curio var prisvärt på poäng någon natt den veckan - hamnade på 42k poäng istället för 215 USD.
Är där 7-14/2 om jag åker själv och 8-15/2 om jag åker med dottern. Vi får synka ihop ett hej! :)

Så just nu har jag flera olika alternativ bokade, men lite hotellhoppning i början om jag åker själv och mycket mindre om jag åker med dottern. Är inte riktigt läge att byta hotell var och varannan natt med henne. Poängen får jag nog hålla hårt i inför kommande bonusnätter i Japan om något år eller så. Det gick en jäkla massa poäng förra påsken i Japan. :eek::D
 

JAW

Medlem
Nu har jag testat Conrad New York Midtown. Rummet helt klart det bästa jag har haft på något hotell i New York, Junior Suite på Waldorf Astoria inkluderat. Återkommer med mer imorgon när jag har hunnit testa flera faciliteter som gym, frukost och kanske en cocktail i kväll.

Kan förövrigt påminna att denna veckan är som vanligt ett fynd för NYC vistelser. Hiltonhotell som Times Square under $100 per natt. Billigaste jag fick upp är HGI för $75.

Låter bra att Conrad Midtown får så bra betyg. Vi har bokat Conrad Midtown 18-23/3 så nu steg våra förväntningar ...
Vi har tidigare bott flera gånger på både Hilton Midtown och Hilton Fashion. Inga större upplevelser förutom att Fashion har en ganska trevlig rooftop bar.
 

Senator

Moderator
Så lite mer om Conrad New York Midtown

Positivt
+ alla rum är suites så minsta rummet är 525 sq ft som är ca 49 kvm
+ location är superb om man hänger mycket i Central Park, Midtown, Teater etc.
+ allt är nytt och fräscht
+ bra grejer på rummet: TV, möbler, badrum, handdukar, säng etc.
+ Grym (men dyr) frukost
+ Bra service med några småpunkter
+ Fina rum
+ Möjlighet att styra temperaturen i olika rum

Förbättringar
(-) fönster åt båda håll som inte var av högsta kvalitet gjorde det svårt att reglera temperaturen i båda rummen
(-) iskallt badrum utan värme
(-) av någon märklig anledning så läckte det vatten över hela badrumsgolvet när sambon duschade med Mini. Dörren var inte öppen
(-) A/C hade tunga mekaniska ljud under natten när det stängdes av och på

Min sambo och jag har en lista för "det perfekta hotellrummet" och rummet möter många, men inte alla kriterier.

HHD får $30 per person till frukost. Continental Buffé kostar $30 och den varma kostar $39. Ganska dyrt också för NYC. Men mycket bra kvalité på allt som serverades. Sambon beställde lite Room Service medan jag var i Toronto så var dyrt och halvbra.

Jag funderar på om det är värt att lägga den här typ av stålar i storstäder. Det är en sak att vara på semester på en resort där man använder alla faciliteter, men jag vet om det är värt det i storstäder eftersom (jag i alla fall) inte hinner använda allt det hotellet erbjuder.
 

Agö

Medlem
Så lite mer om Conrad New York Midtown

Positivt
+ alla rum är suites så minsta rummet är 525 sq ft som är ca 49 kvm
+ location är superb om man hänger mycket i Central Park, Midtown, Teater etc.
+ allt är nytt och fräscht
+ bra grejer på rummet: TV, möbler, badrum, handdukar, säng etc.
+ Grym (men dyr) frukost
+ Bra service med några småpunkter
+ Fina rum
+ Möjlighet att styra temperaturen i olika rum

Förbättringar
(-) fönster åt båda håll som inte var av högsta kvalitet gjorde det svårt att reglera temperaturen i båda rummen
(-) iskallt badrum utan värme
(-) av någon märklig anledning så läckte det vatten över hela badrumsgolvet när sambon duschade med Mini. Dörren var inte öppen
(-) A/C hade tunga mekaniska ljud under natten när det stängdes av och på

Min sambo och jag har en lista för "det perfekta hotellrummet" och rummet möter många, men inte alla kriterier.

HHD får $30 per person till frukost. Continental Buffé kostar $30 och den varma kostar $39. Ganska dyrt också för NYC. Men mycket bra kvalité på allt som serverades. Sambon beställde lite Room Service medan jag var i Toronto så var dyrt och halvbra.

Jag funderar på om det är värt att lägga den här typ av stålar i storstäder. Det är en sak att vara på semester på en resort där man använder alla faciliteter, men jag vet om det är värt det i storstäder eftersom (jag i alla fall) inte hinner använda allt det hotellet erbjuder.
Snyggt. Kan du jämföra med Conrad Downtown?
 

Senator

Moderator
Snyggt. Kan du jämföra med Conrad Downtown?

Tyvärr inte då jag inte har bott där, men om vi tar Conrad Westminster i London som jag tror du har varit så är NYC bättre i mitt tycke. Frukostutbudet i London större, men riktigt bra kvalité i NYC på allt. Kanske det bästa bacon jag har ätit på en hotellfrukost. Rummen i NYC överlägena London. Bästa jämförelsen jag har :)
 
Toppen