Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Maja

Medlem
@matt Tack för input! För min del är det natt mellan lör/sön så blir frukostbuffé isf! Det passar mig bättre då jag kan plocka på mig mer frukt etc. än vad som annars är brukligt. :)
 

trollet

Medlem
Som lite kuriosa.. Visst man får $20 voucher på vardagar (Helger = super Buffe) ..
Men väljer man som min dotter lite gröt måndag morgon(standard havregryn) så räcker det inte inte långt med vouchern...
Oatmeal $26 + skatt + dricks... Mycket pengar för liiite gröt.. :rolleyes:
IMG_3925 (4).jpg
 

rsimon

Medlem
Behöver göra om min bokning nu första veckan i juni efter Hilton senaste kampanj om dubbla poäng från andra vistelsen.

Så har första natten nu bokad på antingen Millennium Hilton New York Downtown eller Millennium Hilton New York One UN Plaza.

Vilken bör jag välja? Har inte bott på något av ställen och UN är knappt $30 dyrare.

Lägesmässigt är Downtown bättre för mig, men det verkar vara ganska slitet och service inte direkt tipp topp.

Å andra sidan ligger Un Plaza ganska långt åt fel håll, men för en natt så klarar jag mig fint.

Någon som har egen erfarenhet från dessa två hotell som har lust att dela med sig av sina tankar?

Tänker testa Martinique New York on Broadway, Curio Collection by Hilton sedan resterande 5 nätter och hoppas det blir. Lägesmässigt så ligger detta hotell bra mycket bättre till för min räkning.

Bodde senast förra sommaren på Millenium Downtown och tycker det är ett bra hotell, litet slitet kanske, men mycket långt ifrån ofräscht. Som HHD kontinental frukost, lite tur och träff och du kan få slippa betala de 6 USD extra för Full american med ägg enligt beställning, korv och bacon, potatis samt pannkakor eller fattiga riddare.

Snabba hissar iaf i höghöjdsdelen.

Som Senator skriver finns utmärkta tunnelbaneförbindelser direkt utanför, t ex både A och E till JFK samt Path till Newark Penn Station.
 

Doctor-X

Medlem
Millennium Hilton New York Downtown har fått lite blandade åsikter tidigare, förstår att det inte är Conrad. Men får just nu 3 nätter i november för 2 för totalt $410.
Andra rek. tidigare i tråden under samma datum:
Millennium Hilton New York UN $610
DoubleTree by Hilton Hotel New York - Times Square South $620
DoubleTree by Hilton Hotel Metropolitan - New York City $660
The Bernic Hotel New York City, Tapestry Collection by Hilton $765
Hilton New York Fashion District $765
Conrad Downtown $1225

Läget av Millennium Hilton New York Downtown passar mig.
Det jag undrar är om ett annat hotell motiverar +$200 om man inte behöver lyx, utan enbart ett helt och rent hotell att sova på (kommer inte spendera mycket tid på själva hotellet) ?

Är HH Gold.
 

palmen

Moderator
Millennium Hilton New York Downtown har fått lite blandade åsikter tidigare, förstår att det inte är Conrad. Men får just nu 3 nätter i november för 2 för totalt $410.
Andra rek. tidigare i tråden under samma datum:
Millennium Hilton New York UN $610
DoubleTree by Hilton Hotel New York - Times Square South $620
DoubleTree by Hilton Hotel Metropolitan - New York City $660
The Bernic Hotel New York City, Tapestry Collection by Hilton $765
Hilton New York Fashion District $765
Conrad Downtown $1225

Läget av Millennium Hilton New York Downtown passar mig.
Det jag undrar är om ett annat hotell motiverar +$200 om man inte behöver lyx, utan enbart ett helt och rent hotell att sova på (kommer inte spendera mycket tid på själva hotellet) ?

Är HH Gold.
Ligger hotellet i ett ok område för dig skulle jag ta det alla dagar i veckan. Har svårt att motivera 700 extra per natt om det bara är att sova man är ute efter.
 

Abbs

Medlem
Millennium Hilton New York Downtown har fått lite blandade åsikter tidigare, förstår att det inte är Conrad. Men får just nu 3 nätter i november för 2 för totalt $410.
Andra rek. tidigare i tråden under samma datum:
Millennium Hilton New York UN $610
DoubleTree by Hilton Hotel New York - Times Square South $620
DoubleTree by Hilton Hotel Metropolitan - New York City $660
The Bernic Hotel New York City, Tapestry Collection by Hilton $765
Hilton New York Fashion District $765
Conrad Downtown $1225

Läget av Millennium Hilton New York Downtown passar mig.
Det jag undrar är om ett annat hotell motiverar +$200 om man inte behöver lyx, utan enbart ett helt och rent hotell att sova på (kommer inte spendera mycket tid på själva hotellet) ?

Är HH Gold.
Jag gillar det. Spara pengarna och lägg de på faktiskt god mat/frukost på stan istället.
 

Doctor-X

Medlem
Blev efter alldeles för många sökningar på tredje parts sidor en Price Match Guarantee med 25% rabatt på The Renwick Hotel New York City, Curio Collection by Hilton för $500.

Tyckte $30/natten från $410 för Millennium var ok.

Men tackar för återkopplingen och har kvar Millennium i åtanke till framtida resor :)
 
Toppen