Vilket av följande lyxhotell i Osaka/Hakone/Tokyo rekommenderar ni?

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av toer00, 29 Januari 2019.

1. Jones

Jones Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo tack det sved lite. Det var dock sa att vara japanska bekanta hade bokat hotellet och bodde i ett likadant rum. De verkade inte tycka det var nagot fel. Jag var radd for att forolampa dem, de ar enormt vanliga och hjalpsamma, om jag borjade klaga pa vart rum. Sa jag knot naven i fickan och skyllde pa att vi sista natten ville bo narmare flygplatsen i Chitose.

Vad var det som var fel? Kanske ingenting egentligen. Jag tankte inte pa att jag borde ha sagt att vi ville ha rokfritt rum nar vara bekanta bokade. Vi fick ett helt nedrokt rum. Fonstret var igenklistrat (kunde varken se ut eller oppna). Varmen funkade inte sa antingen var det jattevarmt (vi pratar riktigt hett) eller fick man stanga av och da fanns ingen ventilation och roklukten blev annu varre. Man anvande overkastet som tacke sa hela sangen luktade ocksa. Jag stod inte ut sa nar jag insag att vi kunde boka ett rum pa Hotel Grand Terrace Chitose for 900 kr (enkelt men 3 sangar, rokfritt, frukost och airport transfer) sa tvekade jag inte.

Hotelier och toer00 gillar detta.
  2. Mattias7205

Mattias7205 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hejsan forumvänner!
    Spinner vidare på denna tråd då jag också behöver lite hjälp/råd. Åker med frugan till Tokyo i maj 2022. 6 nätter med award Swiss business för att fira min 50års dag. Andra gången jag är i Tokyo och bodde senast på capitol Hotel Tokyu som var väldigt bra 2015. Nu finns det inga rum lediga 12-18 maj på hotels.com på detta hotell. Är det för att det är för långt fram i tiden? Så frågan är var skall vi bo nu? Letat efter @Agö utlovade recension av Aman Hotel men inte hittat den inte jätterutinerad Forummedlem

Kravspecifikation:
    5 star
    Frukost i världsklass
    Nära T bana
    Gärna japansk ”inspirerade” rum
    budget ca 6-7000kr/natt
    Bra gym

tacksam för en liten omröstning var vi skall bo har sjävklart tittat på mandarin oriental, park hyatt, etc men kanske någon har ytterligare förslag på hotell som inte finns med på de stora hotels.com eller booking.com så hade det varit fantastiskt

Rösta på nu

3. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Mattias, min röst faller på Hoshinoya Tokyo som uppfyller alla dina kriterier. Skrev om hotellet i denna reserapport: Medlemsrecension: Till Japan i business med Swiss och tillbaka med Turkish (och LCC till Okinawa!) - BusinessClass.se

IPC_Mataveri och Mattias7205 gillar detta.
  4. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Länkas i början av denna tråd ;)
    En spektakulär helg i Asien, Air France första klass, Four Seasons, Aman m.m - En bildberättelse. | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Samosaguas och Mattias7205 gillar detta.
  5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aman tickar boxen på de flesta. Frukost vet vi inget om, inte heller gymmet. Men ställets spa är vida känt, 2500 kvm över två våningar. Poolområdet var spekakulärt på alla sätt och vis.

Luxury Tokyo Spa - Wellness & Fitness at Aman Tokyo

Mattias7205 gillar detta.
  6. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer man in i Japan? Covidpass + PCR … ?

7. Vi vet inte i maj 2022 som frågan handlar om.

8. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo det förstår, man vet inte ett smack… men tänkte om det skett någon förändring där… men de verkar Inter riktigt intresserade av turister på ett tag…men hoppas…

9. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Annars kan jag rekommendera - Palace Hotel - Det överlägset bästa hotell jag bott på (och då har jag bott på en del 5-star… ).

Kanske inte så Japansk Inspirerade rum, men deras Double-deluxe med tillgång till lounge och balkong med utsikt över Kejsarens palats, magiskt.

Jönsson, Linmet, Mattias7205 och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!