Vilket av följande lyxhotell i Osaka/Hakone/Tokyo rekommenderar ni?

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av toer00, 29 Januari 2019.

1. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, nej. Priset är högt.

2. Erth

Erth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hyatt Regency Hakone har ingen lounge, vad jag vet.
    De har väl någon pseudo-lounge med snacks till alla i lobbyn på eftermiddagen?

Hoshinoya Fuji har förvisso ingen lounge heller men ser galet fint ut, om man gillar natur. Nu kanske Hakone var kravet och det ligger inte exakt där.

Skippade själv Hoshinoya Tokyo och Fuji till förmån för Taketomi Island i sommar.

toer00 gillar detta.
  3. Jag har bott på båda hotellen och tycker båda är härliga.
    Andaz Tokyo Toranomon Hills har ingen lounge, men det har Grand Hyatt Tokyo.

Taggen gillar detta.
  4. Precis så var det när jag var där senast, tillgång till dricka och snacks sen eftermiddag/tidig kväll.

toer00 gillar detta.
  5. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjaa det är väl de som spelar roll och - att de bjuder på "någonting "... :)

6. andersl

andersl Medlem

CA1E9728-85BB-44F3-B9E8-AFCA7BEFABC8.jpeg Fika bordet i loungen på New Otani Executive House Zen

toer00 gillar detta.
  7. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Now we talking...

andersl gillar detta.
  8. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en resa bokad till Tokyo veckan efter, 6 nätter. Vi bor på New Otani, men det billigare The Main delen. Fick det rekommenderat av en kompis som var väldigt nöjd där.

Rummen verkar lika stora, men inte riktigt lika modern möblerade och nyrenoverande som House Zen. Givet hur sjukt dyrt Tokyo är generellt, med Amex rabatt där 5:e natten var gratis, tyckte jag priset blev rätt överkomlig, 2600 SEK per natt.

Sorry om jag snokar, men lite nyfiken på hur du tänker/värderar en hotell-upplevelse när du är beredd att betala 7-8000kr/natt? Alla har ju olika ekonomisk situation såklart, men är det inte löjligt dyrt? Lägger hellre mer pengar på att äta riktigt bra/dyra restauranger och andra upplevelser än att splurga så på hotelrummet. Rummet spenderar man ju ändå inte så mycket tid på, viktiga för mig är god nattsömn. Lounge kan jag förstå att man vill ha, om man inte ska ut på stan och vill spendera tid på hotellet.

Thornado, MrDollar och Abbs gillar detta.
  9. micke

micke Medlem

Ursäkta OT men @RobHK vad är Amex 5 natten gratis. Har iallafall jag missat helt och hållet.

10. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Njaa vill inte betala 8000 kr/natten...
    Satte det som en teoretisk smärtgräns...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!