Senaste nytt

Vilket är det bästa OneWorld programmet?

Är verkligen BAEC bäst inom Oneworld? Jag är snart silver och kanske guld också i år. Men jag börjar fundera kring AAdvantage (där jag redan har poäng via USDM) och nu också Qatar Privilege Club. Vad gäller sommaren 2015?
 

Senator

Moderator
Jag tror inte BAEC är bäst inom OneWorld. Men allt beror på resmönster, vilken typ av biljetter som bokas och om kreditkort skall kopplas. Eftersom mina resor går mot Nordamerika och mycket London är BAEC passande för mig. Men hade jag flugit till Mellanöstern, Afrika samt Asien hade kanske Qatar passat bättre.

Jag tror (fokus på tror) att resenärer i affärs- och förstaklass (med en del undantag) som regel har störst utbyte av programmet tillkopplat det bolag som han eller hon reser oftast med.
 

NyfikenGrau

Medlem
Kan varmt rekommendera topbonus hos Air Berlin om man är sällanflygare och kan flyga mycket på AB/Niki-metall. Man kan få ordentligt med poäng i vanliga fall, men dubbel- och trippelkampanjer är inget ovanligt. Bonusar för vald pendelsträcka osv...rent konkret får jag just nu under trippelpoäng kampanjen, medräknat guldbonus och vald pendelsträcka, sanslösa 10 200 statusmiles och 11 700 awardmiles för TXL-CPH t.o.r. Torde vara svårslaget även som kampanjerbjudande, biljetten ifråga ligger på knappt 1500 kr.
 

Dr. Miles

Expert
Jag anser att det bästa programmet ska ha ett svenskt kreditkort. Finns det något annat att välja då än BAEC och Finnair plus?
Väl, de flesta åker ibland med andra flygbolag som tillhör en annan allians också så det löser man ofta med att ha SAS affiliated kreditkort.

Om American Airlines AAdvantage inte hade 4 segments krav med American Airlines hade jag nog satsat mest på det programmet.
 

Timotey

Medlem
Kan varmt rekommendera topbonus hos Air Berlin om man är sällanflygare och kan flyga mycket på AB/Niki-metall. Man kan få ordentligt med poäng i vanliga fall, men dubbel- och trippelkampanjer är inget ovanligt. Bonusar för vald pendelsträcka osv...rent konkret får jag just nu under trippelpoäng kampanjen, medräknat guldbonus och vald pendelsträcka, sanslösa 10 200 statusmiles och 11 700 awardmiles för TXL-CPH t.o.r. Torde vara svårslaget även som kampanjerbjudande, biljetten ifråga ligger på knappt 1500 kr.

Har missat detta med trippelbonus och kan inte hitta något på deras webbsida är erbjudandet inte aktuellt längre?
 

NyfikenGrau

Medlem
Har missat detta med trippelbonus och kan inte hitta något på deras webbsida är erbjudandet inte aktuellt längre?

Förlåt mig, just denna trippelbonuskampanj är visst en av många just nu som är riktade (uppenbarligen mot guldkortsinnehavare som flugit för lite med AB hittills för att återkvalificera..).

Intressantare om man inte redan har guld borde deras generösa statusmatcher vara. Och skulle inte den "rena" statusmatch-kampanjen vara aktuell längre finns alltid det ständiga "status challenge" där man ska flyga ihop 17 000 miles på 4-5 månader för att behålla guldkortet man får skickat till sig. Tämligen lätt utmaning då man med det provisoriska guldkortet får +40 % miles hos AB och varje standardekonomibiljett då ger 2100 miles per gränsöverskridande segment. Så drygt 8-9 sådana segment på 4-5 månader.
 
Toppen