Senaste nytt

Vilket är bästa Hilton på Manhattan New York?

Maja

Medlem
@Doctor-X Kolla gärna denna tråd, Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vad vill ni se och göra? Lyx eller helt och rent? Är frukosten viktig eller går ni hellre ut och äter?

Jag gillar HGI Times Square South för de stora rummen, ganska nybyggt, trevlig personal, rejäl frukost med omelettkock, varma rätter, färsk frukt, yoghurt, flingor, bröd, muffins m.m. samt närheten till alla teatrar.

The Bernic har finare rum och badrum, men jag tyckte frukosten i restaurangen ”next door” var kass.

The Martinique ligger väldigt centralt i midtown om det är ett läge man gillar. Små rum, helt ok frukost men renovering pågår än. Just nu mest i receptionen och fasaden vad jag har märkt nu i juni under min vistelse.

För lyxigare så är det väl Conrad som gäller. Har dock ej bott där så kan ej uttala mig om det.
 

bhen

Medlem
För lyxigare så är det väl Conrad som gäller. Har dock ej bott där så kan ej uttala mig om det.

Jag bodde där i Mars och skulle hellre klassa det i ”helt och rent” än ”lyxigt”. Det är ett f.d. Embassy Suites som de har målat om lite. Största fördelen är stora rum och OK frukost för att vara NYC.

Nästa gång tar vi nåt med charm längre upp, kanske The Standard, men dåligt med Hilton-poäng dock.
 

Maja

Medlem
HGI tycker jag har helt okej frukost. HGI 35th street är mer central, men lite mer slitna rum. Tror dock de kan ha börjat uppgradera nu. Hilton Fashion District har jag inte koll på frukosten nu. De har ju ändrat en hel del. @Senator har du koll?
 

Senator

Moderator
HGI tycker jag har helt okej frukost. HGI 35th street är mer central, men lite mer slitna rum. Tror dock de kan ha börjat uppgradera nu. Hilton Fashion District har jag inte koll på frukosten nu. De har ju ändrat en hel del. @Senator har du koll?

Ja, nu får man en summa per person. Jag tror det är $15 eller $20 som dras av per person. Alla rätter är under $20 och vill man äta Buffé kostar den $22. Long story told: utmaningen blev förklarat är att Rare och hotellet är två helt separata verksamheter.

"The Sunac Deli option was best liked as well as a great alternative, however due to an original contract with Rare we were unable to continue that option. "
 

Maja

Medlem
Tack för svaret @Senator

När dealen var med Sunac deli var detta hotell helt perfekt för min del. Det var tider det, särskilt när jag betalde $70/natt i februari en gång. :D
 

lars.dec8

Medlem
Jag gillar HGI Times Square Central. Liten frukostrestaurang med sköna kockar som ordnar en god omelett. Ligger perfekt på 42:a gatan. Se till att få ett rum högt upp.
 

sembl

Medlem
Boka det som är billigast och funkar för er. De flesta Hilton är likvärdiga oavsett brand och allt är verkligen mediokert. Du kommer sova där och vara ute resten av tiden.

Men Conrad är klart lite bättre speciellt det på 54e gatan om du vill lägga $700 natten plus skatter och avgifter.

Lägg pengarna på dyra middagar och upplevelser istället är mitt tips.

Jag har nog sagt det i många trådar, standarden på hotell i usa är lägre och dyrare än de flesta ställen i världen.
 

JAW

Medlem
Priserna på Conrad Midtown varierar ganska mycket. Ibland $400 och så plötsligt kostar det runt $1000. Bokar man för poäng brukar det starta på 95000 poäng men ibland ligger det på 4-5 ggr det.
Så timing verkar vara viktigt. Vi har flera gånger lyckats få bra rum inkl uppgradering för 95000 poäng, både i maj och i september. Bor man högt upp är utsikten mot Central Park magnifik.
 
Toppen