Senaste nytt

Vilket är bäst Eurobonus Silver eller Aegean Gold?

FlyingFire

Medlem
Om du verkligen vill ha SAS silver är det väl en idé att "börja om".

Men om du nu flyger mot ett A3*G så får du ändå alla "silver-perks" som "*G-perks" bara du visar kortet, funkar bra för mig, både prio-check-in, extra baggage, lounger, etc. Det enda jag inte får är SAS tidning känns det som (och jag får leva med ett blått kort). Nu när bonusmilesen är borta för SAS silver känns den nivån inte jättevärd jämfört med ett A3*G i mina ögon. Men jag kan ha fel.

Så för mig hade jag sett det som en massa jobb i onödan att starta om ditt EB-konto om du väljer spåret A3*G för status och SAS för poäng.

Edit: Jag kör med A3*G för status och SAS (blått kort) för insamling av miles att använda.
 
Nej, jag tycker inte att Eurobonus silver är särskilt viktigt, jag tror jag låter bli att säga upp mitt Eurobonusmedlemskap. Eurobonus har ju massa annat (t ex få poäng för prenumeration på Dagens Industri, för att hyra film, SAS-shoppen, etc) som jag tycker vore synd att missa.
 

agehall

Medlem
I samtliga fall jag har sett där folk faktiskt sagt upp sina medlemskap i olika program (ofta BAEC av någon anledning) så har de egentligen inga bra svar på varför de håller på med det. Vad gäller EB så ser jag inga som helst poänger med att "börja om".
 
Toppen