Senaste nytt

Vilken Thailounge i Bangkok är bäst för resande som Star Alliance Gold?

Arv

Medlem
Jag flyger från Bangkok med Thai Airlines i businessclass och jag har Eurobonus guldkort och priority pass. Det senare ger mig access till en himla massa Louis' Tavern CIP First Class Lounger. Vilken lounge(r) rekommenderar ni att jag väljer?

Vilken tid är din avgång?
Singapore Airlines och EVA Airs lounger är ganska bra men Singapore Airlines är inte öppen dygnet runt.

Flygplatslounge: Eva Air Lounge, Bangkok Suvarnabhumi (BKK) - BusinessClass.se

Flygplatslounge: Singapore Airlines SilverKris Lounge, Bangkok Suvarnabhumi (BKK) - BusinessClass.se


Jag har exakt samma förutsättningar, flyger från BKK med Thai i business, har EBG och priority pass. Är på BKK mellan 17:30-01:10 för att sedan flyga hem till ARN med TG960 om ca 4 veckor. Är ovanstående lounger fortfarande att föredra eller ska vi traska mot någon annan lounge?

Såg även att Royal Orchid Spa at Concourse D tillåter Business passagerare:
Royal Silk Class passengers departing same day on TG-operating international flights (Neck & Shoulder or Foot Massage only)
Royal Orchid Spa | Airport Services | Thai Airways International

Kan det stämma?
 
Last edited:

JohanA

Medlem
Jag har exakt samma förutsättningar, flyger från BKK med Thai i business, har EBG och priority pass. Är på BKK mellan 17:30-01:10 för att sedan flyga hem till ARN med TG960 om ca 4 veckor. Är ovanstående lounger fortfarande att föredra eller ska vi traska mot någon annan lounge?
Det gäller fortfarande.
Personligt tillägg: ingen av loungerna där är signifikant bättre än någon annan, så egentligen kvittar det. Ta någon av TG-loungerna i vingarna om du vill duscha.
 
  • Gilla
Reactions: Arv

mylabel

Medlem
Sist jag var på EVAs lounge i början av juli så var det inte som recensionen, Den nya är ganska fräscha och bättre än TG och SQ imo. Skulle rekommendera det!
 
Sist jag var på EVAs lounge i början av juli så var det inte som recensionen, Den nya är ganska fräscha och bättre än TG och SQ imo. Skulle rekommendera det!

Jag har rekommenderat EVA Air lounge i flertalet andra trådar och gör det gärna igen. I mina ögon så är den klart bättre än både TG och SQ loungerna. Den är rymlig, fräsch, service minded personal och bra buffé. Även toaletterna är fräscha.
 
Åkte business för en månad sedan till Sydney, grymt skönt med en massage innan avgång! Bara att gå in och visa boardingkortet så hjälper dom dig..
 
  • Gilla
Reactions: Arv

Dr. Miles

Expert
Stämmer det att "Royal Orchid Spa at Concourse D" tillåter Business passagerare?
Royal Silk Class passengers departing same day on TG-operating international flights (Neck & Shoulder or Foot Massage only)
Royal Orchid Spa | Airport Services | Thai Airways International

Någon som har testat när de åkt Business?
Ja, så länge man flyger ut med THAI operated utrikesflyg från Bangkok Suvarnabhumi flygplats (BKK) I Business class/First class så kan man använda Royal Orchid Spa lounge och få massage.
 
  • Gilla
Reactions: Arv
Inte riktigt hajat Thais alla nivåer.. kommer man in på Royal Silk med Star Alliance Gold-kort, eller är det bara Orchid man får gå på?
 
Toppen