Senaste nytt

Vilken svit på Harmony of the Seas (Royal Carribean)?

Kolla vad du får! Om du köper kryssningar från rederiernas svenska sidor kommer dricksen att ingå, dvs du får ett all-inclusive pris. Om du köper resan någon annanstans kan den tillkomma och då blir din "besparing" snabbt mycket sämre.

Man får ju hoppas att dricksen inte uppgår till 9 000 kr i alla fall :)
 
Jag har provat både Junior och Grand fast inte just på Harmony.
Jag tycker att skillnaden mellan Junior och Grand är väldigt stor. Junior suite är i princip som en lite större "vanlig" hytt, dessutom så får du inga perks som t ex suite lounge, reserved seating, access till suite sol-däck... med en Junior suite.
En Grand suite däremot ger dig alla suite perks och dessutom så är det en riktig suite med separat sovrum (nästan i alla fall). Sen om det är värt pengarna är förstås en annan sak!

Det viktigaste att veta är att Junior Suite egentligen inte är en suite, man får en lite större hytt, det är allt, inga perks!

Ok tack så mycket för informationen! Låter skönt med ett (nästan) separat sovrum, sen som sagt kan man fråga sig om det är värt så mycket extra. För oss är det rummet som betyder mest, perks på fartyget i övrigt känns inte så viktigt.
 

aldrighemma

Medlem
Man får ju hoppas att dricksen inte uppgår till 9 000 kr i alla fall
Standard dricks på Royal är 17:50USD/Dygn och person för suite, annars 14:50 USD. Så det blir inte 9000:-, men väl 2000:- för en vecka!
Dricksen läggs automatiskt på ditt rum varje dygn om du ej har förbetalt. Det går att ändra eller till och med ta bort dricks om man är extremt missnöjd, men det är inte vanligt!
 

Bryant

Medlem
Det enkla svaret är: drick 8 öl om dagen :)

Vi brukar faktiskt ha dryckespaket för dom vuxna, även om jag brukar vara väldigt fikasugen så kanske det inte går med plus, men ungefär breakeven skulle jag tro. Det är väldigt skönt att slippa tänka på om man verkligen vill ha den där drinken så gärna att det är värt 100SEK...
Dessutom så är det nästa alltid något specialerbjudande på dryckespaket.

Man ska vara medveten om att en drink kostar 8-12USD och en öl 6-8 USD, så enligt mig går det breakeven vid cirka 4-5 drinkar. Kom ihåg att RCCL lägger på 18% på allt om du googlar drinkpriser!

Det går gärna några frozen margaritas på dagen vid polen + någon öl, sedan är det vin till maten och några drinkar på kvällen!

Många bra tips!

Är dock inte helt säker på att det kommer att löna sig. Vi reser med en ettåring och en 4-åring. Blir inte så många drinkar.

424:- per person och dag för det stora paketet. Ska diskutera med frun. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

aldrighemma

Medlem
Ok tack så mycket för informationen! Låter skönt med ett (nästan) separat sovrum, sen som sagt kan man fråga sig om det är värt så mycket extra. För oss är det rummet som betyder mest, perks på fartyget i övrigt känns inte så viktigt.
Nej, man kan ju verkligen fråga sig om det är värt så mycket. Dom gånger vi har haft större suites (Grand Suite & Owner suite) så har det varit väldigt bra deals :) Det som är viktigt att tänka på är dock att Junior suite inte är en suite enligt royal caribean. Den enda suite perk man får, är dubbla poäng till Crown & Anchor. Annars har man ingenting extra ombord.
 
Toppen