Senaste nytt

Vilken sträcka till och från USA ger stört chans på poänguppgradering?

Som rubriken säger... Om jag ska åka till och från USA, vilka sträckor ska jag åka för att få störst chans på uppgradering med poäng? Det spelar ingen roll vart jag kommer, jag kan sköta mina inrikes resor med egna bokningar på t ex United. Det intressanta är till och från själva landet.
Min slutdestination denna gången är New Orleans (igen) för att spela in en skiva (igen) och jag kommer stanna ca en månad, om det nu påverkar.
 
Som rubriken säger... Om jag ska åka till och från USA, vilka sträckor ska jag åka för att få störst chans på uppgradering med poäng? Det spelar ingen roll vart jag kommer, jag kan sköta mina inrikes resor med egna bokningar på t ex United. Det intressanta är till och från själva landet.
Min slutdestination denna gången är New Orleans (igen) för att spela in en skiva (igen) och jag kommer stanna ca en månad, om det nu påverkar.

"Stört chans", det är frågan om man vill ha en sådan chans när man flyger. ;)

Förlåt, jag kunde inte låta bli att göra mig rolig på stavfelet i rubriken. :p
 

flum

Medlem
Om det är SAS och Eurobonuspoäng är nog Chicago bästa alternativet, både för uppgradering och möjligheten att hitta C-award.
 

palmen

Moderator
Som @flum säger är nog Chicago bäst chans, speciellt vintertid då de brukar flyga med ca 25% beläggning på väldigt många flighter.
 

jumbooze

Medlem
Beror nog även lite på vilken sträcka för om det är en A340 så finns det ju mindre plus kabin om det är till plus du vill uppgradera, Chicago via ARN brukar vara a330 medans via cph brukar vara a340
 
Jag jämförde vanligt pris+uppgradering för poäng, med cash/points (vill ju ha baspoäng) och då blev det ju dyrare att köpa business jämfört med att uppgradera, oavsett hur man blandade cash/poäng, trots EBD.
 
  • Gilla
Reactions: Vax
Toppen