Senaste nytt

Vilken sorts resenär är du?

Sofia

Medlem
Kan ju borja med dagens upplevelse i Manchester. Latt forvirrande med en massa ombyggnationer. Virrade runt i shoppingcenter och kande mig inte alls hemma. Hittade en bokhandel och det borjade kannas battre. Kopte en bra bok och satte mig pa en pub men glomde snart bort boken, En pub i vilken Engelsk stad som helst bjuder pa intressanta iakttagelser en lordag. Sa gjorde aven taget tillaka till Liverpool, har aldrig hort sa manga "cunt" och "fuck" i en conversation i hela mitt liv sammantaget!

Generellt sett, jag haller med tidigare skribenter: man springer helt inte omkring med en karta och kanner sig turistig utan tar sig hellre en kaffe och funderar pa sin dag.

Jag trivs bast i storstader eller pa totalt ode platser. Mellanstora stader som tex Cairns eller Linkoping, nej det funkar inte alls for mig. Da pratar vi den hyfsat civilserade varlden. Daremot sa foredrar jag, till skillnad fran manga andra, Manilla over Bangkok, nar det kommer till asiatiska stader. Vilka nog anda far ses om hyfsat civilcerade after all. Kario ar ju helt galet men alldeles, alldeles underbart ;)
 
Toppen