Senaste nytt

Vilken Skandinavisk hotellkedja föredrar du?

Najk

Medlem
Jag har velat ett tag mellan Scandic och RICA eftersom mitt jobb har avtal med de två.

Vad skulle folket rekommendera att jag fokuserar på? =)

Jag har bott betydligt mer på Scandic än Rica, men tycker det är ganska lika.

Jag hade kollat på vad du vill få ut av frinätterna och valt kedja efter det.
Scandic har ju fler hotell på landsbygden och där är det billigt med frinätter.

Rica har ju sitt lojalitetsprogram där 11e natten är gratis.

Scandic brukar vara svårt att hitta frinätter på vissa centrala hotell om man inte är ute i god tid, Rica har jag ingen koll på.

Har blivit inbokad på Rica nästa vecka av en kund, så jag tänkte börja samla där med, innan har det mest varit strönätter och då har det inte känts lönt.
 

Gralq

Medlem
Scandic har betyligt fler hotell vilket är trevligt ur frinattssynpunkt. Samtidigt så är de RICA (RICA Stockholm & RICA Kungsgatan) hotell jag bott på betydligt trevligare än det Scandic (Sergel Plaza) jag brukar bo på när jag är i Stockholm.

Att dessa val ska vara så svåra. =)
 

nota bene

Medlem
Elite bor jag pa om det finns mojlighet.

Undviker Scandic i mojligaste man da jag sallan varit nojd - sma rum och ofta gammal inredning. Detta avser smaorter - jag har sallan hotellnatter i GBG/MMX/STO. Brukar foredra lokala hotell av battre klass - reser en del i Norrland i jobbet och dar finns inte alltid de stora kedjorna, samt att vi ofta ska ha konferensrum och da ar Scandic svara att forhandla priser med.
 

bhen

Medlem
Choice, hyfsat jämn standard på clarion-hotellen. Lätt att boka bonusnatt men framförallt lätt att tjäna in dem!
En gratisnatt för varje 10K spenderat. Snittar man uppemot 2K/natten i kostnad (typ i Norge) är det ju nästan 20% "rabatt".
 

Johan_G

Medlem
Jag kör med Choice, Scandic och BW, vilken jag bor hos beror på vad som finns på orten där jag befinner mig. Jag föredrar Choice alla dagar i veckan av dessa tre, det är lätt att tjäna ihop gratisnätter, det är lätt att boka gratisnätter, statusförmånerna är bra etc, jag är helt klart nöjd med detta upplägg.
 

Gralq

Medlem
Rica Kungsgatan har riktigt trevliga rum. Tyvärr avskyr jag deras "miljötoaletter" som kör med vakuum, dvs det låter en massa när andra folk spolar.

Så jag väljer oftast Rica Stockholm för bättre frukost och lugnare sömn, men i utbyte mot sunkigare rum.
 
Toppen