Senaste nytt

Vilken rutt är närmast till Sydney?

spritfet

Medlem
Hade lite på känn att det var HKG eller BKK, men inte att NRT var så pass nära...

Hur har vi det med snabbaste vägen ARN-SYD då, Thai via BKK?
 

Palazzi

Medlem
Hade lite på känn att det var HKG eller BKK, men inte att NRT var så pass nära...

Hur har vi det med snabbaste vägen ARN-SYD då, Thai via BKK?

Enligt tabell är det fortfarande Finnair + Qantas, enligt rutten via HKG - detta trots två byten.

Emirates är bara marginellt längre flygtid, då de har så höga frekvenser på flygningar. Bytestiderna blir perfekta, och äter upp förlorad tid på den längre sträckan.

Air China via Peking har potential, men stämmer dåligt tabellmässigt.

Å andra sidan spelar väl 23-27h mindre roll - det är ändå obekvämt långt.
 

NyfikenGrau

Medlem
Aldrig varit i Australien men på g inom 1 eller 2 år, siktar på att åka in via Perth, verkar vara en trevlig stad och hela 350 mil (motsvarar ungefär Stockholm-Kairo!) längre västerut än Sydney. Åker man då via SIN är andra flygningen bara 5 timmar, rätt ok.
 

spritfet

Medlem
Enligt tabell är det fortfarande Finnair + Qantas, enligt rutten via HKG - detta trots två byten.

Å andra sidan spelar väl 23-27h mindre roll - det är ändå obekvämt långt.

Men då pratar vi inte total restid? Vad jag kan se kommer man ner på 21h50min med TG och upp på 24h blankt med EK.

Håller med, den dagen jag gör resan down-under får det bli en stopover i vardera riktningen. Känns tveksamt om det annars finns ork att till fullo njuta av en F eller C ;)
 

Palazzi

Medlem
Men då pratar vi inte total restid? Vad jag kan se kommer man ner på 21h50min med TG och upp på 24h blankt med EK.

Håller med, den dagen jag gör resan down-under får det bli en stopover i vardera riktningen. Känns tveksamt om det annars finns ork att till fullo njuta av en F eller C ;)

Stämmer - jag som tittade på en dag när TG hade en sämre tabell :oops::)

Jag har inte orkat ta mig till oceanien på en evighet, men om det sker igen blir det garanterat minst en stop over. Jag åker nog bakvägen med Air NZ över USA - inte så många asiendestinationer som lockar mig.

Australien o NZ är fantastiska länder med en kultur som jag gillar, men det är ju både långt och dyrt. Australien före USA, alla dagar i veckan.
Jag åker numera bara inom Europa, men riktigt så långt behöver man kanske inte dra det. När jag flugit så mycket som jag gjort har jag känt att det finns mycket i närområdet jag missat - tar igen det nu.
 
Intressant, vi skall ju till Auckland och Sydney i mars. Får nog konsultera er vilka/vilket bolag vi skall flyga med. Vi tänkte ta vägen via Bangkok också. Således skall det väl bokas ARN-BKK tor, BKK-SYD tor och SYD-AKL tor. Allt i Ekonomi, då jobb är involverat. Får lägga in en mall under flygbiljetter.
 
Toppen