Senaste nytt

Vilken resebyrå (internet) väljer man?

Dags att boka min första resa via en resebyrå då jag är illa tvungen.

Hittade Air Berlin (något som åkt med dom förresten) riktigt billigt: ARN-TXL-PMI-BCN för under 1000:- enkel väg.
(Vet någon hur man kan lägga till ett segment? tex ARN-TXL-(MUC/DUS/VIE/STR/CGN)-PMI-BCN utan att höja kostnaden nämnvärt)?

Läser jag "omdömen" på följande sidor,

Orbitz, travelpartner, supersavertravel, travelstart etc så är alla lika bedrövliga, dvs 1/5 i princip.
Det verkar ju dock vara kundtjänsten det är fel på .. enligt många.

Nåväl, vilken av dessa bedrövliga(?) sidor väljer man, var är risken minst för strul dvs.
Tips?

Resan är billigast på Orbitz, travelpartner och travelstart.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Skrev en kortfattad rapport i juni. . När jag åkte ned till PMO bokade jag två resor på AB's hemsida. Hemresan i augusti bokade jag via supersavertravel så jag fick PMO-MUC-TXL-GOT. Har för mig att dom tog ngn extraavgift om jag ville lägga in mitt FFP (BAEC). Men på något jäkla vänster ligger min resa ändå på manage my booking. Vet inte om jag löste det via check my trip, eller om jag kunde lägga in bokningen manuellt på "MMB".

Reser du via CGN finns en Dinners-lounge. Jag kör via MUC hem och där finns en BA-lounge.Och på TXL har du en hyffsad BA-lounge om du hamnar i samma terminal därifrån AB åker,kommer inte ihåg vilken terminal det var, men misstänker att dom har synkat lite.

AB's "dedicated waiting areas" kan du glömmaoch komma in, det var så i juni och som jag skrev verkar det inte vara något att stå efter att komma in i. Finns det en BA- eller Dinnersounge, väljer jag denna 7 dagar i veckan:D
 
Last edited:
Skrev en kortfattad rapport i juni. . När jag åkte ned till PMO bokade jag två resor på AB's hemsida. Hemresan i augusti bokade jag via supersavertravel så jag fick PMO-MUC-TXL-GOT. Har för mig att dom tog ngn extraavgift om jag ville lägga in mitt FFP (BAEC). Men på något jäkla vänster ligger min resa ändå på manage my booking. Vet inte om jag löste det via check my trip, eller om jag kunde lägga in bokningen manuellt på "MMB".

Reser du via CGN finns en Dinners-lounge. Jag kör via MUC hem och där finns en BA-lounge.Och på TXL har du en hyffsad BA-lounge om du hamnar i samma terminal därifrån AB åker,kommer inte ihåg vilken terminal det var, men misstänker att dom har synkat lite.

AB's "dedicated waiting areas" kan du glömmaoch komma in, det var så i juni och som jag skrev verkar det inte vara något att stå efter att komma in i. Finns det en BA- eller Dinnersounge, väljer jag denna 7 dagar i veckan:D

Avgift för att lägga in FFP, jissus.
Nu verkar ju du klarat dig ändå, men att ens komma på tanken. :cool:

Som sagt, ser ut att bli ARN-TXL-PMI-BCN med 2.30 timmar stopp (ungefär) på TXL.
Jag vet inte hur man skulle kunna lägga till ett segment, det går att göra på aa.com men då blir priset 600 dollar. (ARN-TXL-STR-PMI-BCN) tex.
 

Adamsson

Medlem
Det finns tyvärr en del internetbaserade resebyråer som tar ut en avgift för att göra något litet tillägg eller request i bokningen. T.ex välja plats, lägga in FFP-nummer eller göra förfrågan om assistans/lägga in en rullstol.
 
Toppen