Senaste nytt

Vilken Priority Pass-lounge på Paris CDG?

olo

Medlem
Hej!
Väcker liv i den här tråden då jag om några veckor har ca 4 timmar att spendera på CDG i väntan på mitt flyg till Turin från terminal 2G. Jag ankommer med AF1463 från ARN till terminal 2F (tror jag). Priority pass har vi men är allt fortfarande krångligt på CDG?
Jag tror inte att du har något att hämta om du inte vill röra dig långa avstånd och landside.
Men jag vill höja ett varningens ord för 2G som är en mycket tråkig terminal, med lågprisprofil. Så om jag skulle slå ihjäl 4h på CDG har jag inte åkt ut till 2G särskilt tidigt.

Till 2G är det landside-buss som gäller. Kolla varifrån den går ifrån mer än från 2F/E, eventuellt kan det gå att hoppa på den nära någon av PP-loungerna.
 

Carl

Medlem
Jag tror inte att du har något att hämta om du inte vill röra dig långa avstånd och landside.
Men jag vill höja ett varningens ord för 2G som är en mycket tråkig terminal, med lågprisprofil. Så om jag skulle slå ihjäl 4h på CDG har jag inte åkt ut till 2G särskilt tidigt.

Till 2G är det landside-buss som gäller. Kolla varifrån den går ifrån mer än från 2F/E, eventuellt kan det gå att hoppa på den nära någon av PP-loungerna.
Tack Olo för info. Har aldrig besökt 2G tidigare och utifrån din beskrivning så kanske det är värt allt besvär att ta sig till terminal 1 trots allt. Bestämmer mig på plats hur det får bli.
 

Pho

Medlem
Jag tror inte att du har något att hämta om du inte vill röra dig långa avstånd och landside.
Men jag vill höja ett varningens ord för 2G som är en mycket tråkig terminal, med lågprisprofil. Så om jag skulle slå ihjäl 4h på CDG har jag inte åkt ut till 2G särskilt tidigt.

Till 2G är det landside-buss som gäller. Kolla varifrån den går ifrån mer än från 2F/E, eventuellt kan det gå att hoppa på den nära någon av PP-loungerna.
Lite osäker på hur det är ifrån 2F, men från 2E kan man åtminstone åka airside buss till 2G numera, vilket är bra mycket smidigare än den som går landside.

Edit:
Det går airside buss även ifrån 2F Schengen till 2G (orange linje).
Inter-terminal shuttles
 
Last edited:
Jag ankommer till Paris från Amsterdam med Air France (tror det blir 2F) och flyger vidare med Aeroflot non-Schengen från terminal 2C i businessclass. Jag har även Priority Pass. Hur mycket kan jag röra mig (får jag access till 2A, 2B, 2C, 2D, 2E hall K, 2E hall L, 2E hall M och 2G eller bara vissa av dem?) och vilken/vilka lounge(r) rekommenderas?
 
Toppen